آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 بهمن ماه 1401 = 09-02 2023

پخش از شبکه مهم آمریکايی: مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر ایرانی، به تلویزیون سی‌ان‌ان گفته است که اگرچه «سرکوب وحشیانه» حکومت باعث شده تظاهرات ضدحکومتی چند ماهه تا حدودی فروکش کند، اما بسیاری از ایرانیان هنوز خواهان تغییر رژیم هستند.

به گزارش بی بی سی، خانم ستوده در مصاحبه اختصاصی با کریستین امانپور گفته است که «اعتراضات تا حدودی فروکش کرده است، اما این بدان معنا نیست که مردم دیگر عصبانی نیستند بلکه آنها خواسته‌اند و همچنان می‌خواهند که برای تغییر رژیم، رفراندوم برگزار شود».

او گفت که کشته شدن مهسا امینی آغازگر این اعتراضات بود و افزود «او را به خاطر حجاب اجباری به قتل رساندند و در ایران پلیسی که باید محافظ حقوق زنان باشد، به صورت بی‌رحمانه‌ای زنان معترض را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که وجدان عمومی جامعه را به شدت آزرده کرده است».

نسرین ستوده با تاکید بر مدنی و صلح‌آمیز بودن اعتراضات در دانشگاه‌ها و خیابان‌ها گفت: «معترضان با سرکوب خشن و ضرب و شتم روبرو شدند و نیروهای امنیتی به صورت گسترده‌ای از انواع گلوله برای کشتار و کور کردن معترضان استفاده کردند».

خانم ستوده که به خاطره مبارزه در دفاع از حقوق بشر به خصوص زنان و کودکان در سال ۱۳۹۸ به ۳۸ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد و در حال حاضر در مرخصی پزشکی از زندان به سر می‌برد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: