آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 بهمن ماه 1401 = 14-02 2023

فیلم؛ دادخواهان: از اعدامیان پشت‌بام مدرسه رفاه تا کشتەشدگان اخیر

فیلم زیر: از خاوران تا آبان، از جانباختگان جنبش‌سبز تا شکنجەگاەهای کردستان، از اعدامیان پشت‌بام مدرسه رفاه تا کشتەشدگان انقلاب «زن زندگی آزادی»، ما بازماندگان این سال‌های سیاه، شورای انقلابی دادخواهان را شکل دادەایم تا با یاری شما عدالت انتقالی و تاسیس دادگستری مستقل را پیگیری کنیم.

به گزارش رادیو فردا، شماری از خانواده‌های دادخواه که عزیزان خود را از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف تاریخی از دست داده‌اند، تشکلی به نام «شورای انقلابی دادخواهان» تشکیل دادند.

آنها در متن اعلام موجودیت خود نوشته‌اند: «از خاوران تا آبان، از جانباختگان جنبش‌سبز تا شکنجەگاەهای کردستان، از اعدامیان پشت‌بام مدرسه رفاه تا کشتەشدگان انقلاب زن زندگی آزادی؛ ما بازماندگان این سال‌های سیاه، شورای انقلابی دادخواهان را شکل دادەایم تا با یاری شما عدالت انتقالی و تاسیس دادگستری مستقل را پیگیری کنیم.»

هدف آنها به طور مشخص، «براندازی، دادخواهی و برپایی عدلیه‌ای مستقل از نظام سیاسی در ایرانِ آینده» عنوان شده است.

سکوت، خیانت به آیندگان است

در همین حال کاملیا سجادیان، مادر محمدحسن ترکمان که با شلیک مستقیم گلوله ماموران حکومتی کشته شد، سکوت در قبال اقدامات جمهوری اسلامی را «خیانت» دانست.

وی در پستی اینستاگرامی نوشت: « تاریخ روایت‌گر خوبی خواهد بود از آنچه بر ما مادران داغدار این سرزمین گذشته، تاریخ خود منم. پس سکوتم خیانت به آیندگان است.»




www.youtube.com/watch?v=zG2MvAJ2x7M

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: