آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 بهمن ماه 1401 = 16-02 2023

زندانیان سیاسی: ما عفو نمی‌خواهیم؛ ایران رو پس می‌گیریم+فیلم

محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی در اینستاگرام نوشته که با پروژه عفو از سوی رهبر جمهوری اسلامی مخالفت کرده و ابلاغیه عفو را جلوی چشم‌شان پاره کرده است.

وی اضافه کرده: گفتند این عفو رهبری شامل حال تو هم می‌شود؛ تو آزادی. گفتم من عفو نخواستم. کاری نکرده‌ام که بخشیده شوم. این ملایان و سرداران هستند که باید دست به دامن مردم شوند تا آنان را ببخشایند. من در زندان می‌مانم تا ملایان و سرداران به زندان آورده شوند.

این در حالیست که با تداوم سیاست سرکوب و بازداشت معترضان، نیروهای حکومتی روز گذشته ده‌ها شهروند را در بوکان و زاهدان بازداشت کردند. همچنین گزارش‌هایی درباره احضار تلفنی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات منتشر شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو در خبری اعلام کرد نیروهای حکومتی در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه به منزل شهروندان در بوکان هجوم برده و بیش از ۱۰ شهروند را ربوده‌اند.

هم‌زمان رسانه‌های محلی در سیستان و بلوچستان از بازداشت شماری از شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی و نظامی در شهرهای زاهدان و خاش خبر دادند.

در همین حال فاطمه سپهری، زندانی سیاسی در دفاعیه‌ای از زندان مشهد به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد که خودش و میلیون‌ها ایرانی دیگر ۴۴ سال است از عملکرد ظالمانه آنها از قبیل اختلاس، تجاوز و جنگ‌افروزی به ستوه آمده‌اند و دیگر تاب تحمل هیچ کدام این مقام‌ها را ندارند و تا پس گرفتن کشور از پا نخواهند نشست.

فیلم زیر؛ یک جامعه شناس از وضعیت انفجاری جامعه میگوید




www.youtube.com/watch?v=2s_v1mETvlk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



iran hakhamaneshi February 16, 2023 09:17 PM

دوست گرامی که با نام "ایران هخامنشی" پیام می گذارید سعی کنید پیامتان را به فارسی بنویسید


گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: