آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 بهمن ماه 1401 = 16-02 2023

دلیل اصلی موج آزادی زندانیان سیاسی؛ روز آزادی نزدیک است

بیانیه پنج زن زندانی آزاد شده: موج آزادی زندانیان سیاسی نتیجه خیزش اعتراضی مردم است

عالیه مطلب‌زاده، رها عسگری‌زاده، نوشین جعفری، ملیحه جعفری و هستی امیری که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند با انتشار بیانیه‌ای، خواستار آزادی بقیه زندانیان سیاسی زن شدند و تاکید کردند: «روز آزادی نزدیک است».

این پنج زن زندانی سیاسی آزاد شده در بیانیه خود، هم‌بستگی در «قیام زن، زندگی، آزادی» و خیزش انقلابی مردم آزادی‌خواه و جوانان مبارز ایران را دلیل اصلی موج آزادی زندانیان سیاسی در روزهای گذشته دانستند.

این پنج فعال سیاسی و مدنی در نامه خود از «تداوم حمایت‌های مردم و تلاش و پافشاری جامعه جهانی» به‌عنوان عواملی موثر یاد کردند که می‌تواند باعث آزادی همه زندانیان سیاسی مرد و زن و هم‌بندیان زندانی‌شان در اوین و سایر زندان‌ها شود.

آن‌ها با تاکید بر اینکه «از زمانی که آزاد شده‌ایم، چشم به راه رهایی بقیه هم‌بندی‌هایمان هستیم»، از جمله از دو بانوی فعال دربند محیط زیست، سپیده کاشانی و نیلوفر بیانی نام بردند که «حکایت پنج سال رنج و ستمی که بر آن‌ها روا رفته را همه شنیده‌اند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «آن‌ها جزو شریف‌ترین افراد این سرزمین هستند که در طی این سال‌ها با زندان و شکنجه صرفا تاوان عشق و پاسداری خود از طبیعت این مرز و بوم را پرداخت کرده‌اند.»

به گزارش ایران اینترنشنال، آن‌ها همچنین از «گستردگی اجتماعی» زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی مردم یاد کردند که نشان‌دهنده «وسعت حیرت‌انگیز برخورد حاکمیت با مردم ایران و همچنین مقاومت مردمی در طبقات و اقشار مختلف» است.

پیش از این هم شماری از فعالان سیاسی و زندانیان به تنوع ترکیب و پایگاه اجتماعی بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر اشاره کرده بودند.



مرگ بر روسیه February 17, 2023 01:22 AM

در دوران انقلاب 57 مردم دسترسی به سوشال میدیا و اینترنت و ماهواره نداشتند ولی امروز شرایط دیگری حاکم است. بنابراین ایران از بالا و پایین آبستن حوادث بزرگی است که مزدوران روسی در آن به حساب نمی آیند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر روسیه February 17, 2023 01:22 AM

اینکه پرزیدنت بایدن برجام را رها کرده به دلیل این است که امریکا و متحدانش پی برده اند که نبض ضربان و شاهرگ ملاهای روسی را در دست دارند و آن جنبش غربزده دهه هشتادی است که به زبان روسی صحبت نمی کند. شما مزدوران روسی هم از دم باید بابت تحمیل خمینی و جمهوری اسلامی محاکمه شوید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: