آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 بهمن ماه 1401 = 18-02 2023

استشمام بوی گاز، حسی مشترک در میان دانش‌آموزان مدارس قم

ماجرا به ۹ آذر ۱۴۰۱ باز می‌گردد وقتی که برای اولین‌بار در هنرستان دخترانه‌ی نور قم ۱۸ دانش‌آموز دچار مسمومیت و با اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. این اتفاق به صورت متوالی در مدارس مختلف ادامه پیدا کرد. سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه در هنرستان نور ۵۱ نفر مسموم و راهی بیمارستان شدند، این حادثه برای دومین بار در این مدرسه اتفاق افتاد.

در هنرستان نور که اولین مدرسه بود. این داستان سه بار تکرار شد. دانش‌آموزان می‌گفتند که اول بوی گاز را در نقاط مختلف احساس کرده‌اند. اول فکر کرده‌اند که مربوط به آزمایشگاه مدرسه است، اما در آنجا هیچ اتفاقی نیفتاده بود. بعدتر که این مشکل در مدارس مختلف، اما فقط در شهر قم اتفاق افتاد.

اورژانس و آتش‌نشانی هر دو به محل اعزام می‌شدند. ذاکریان، فرماندار قم در گفتگو با رکنا گفته بود: «سازمان آتش‌نشانی با توجه به دستگاه‌های گازسنجی که در اختیار دارد به مدارس اعزام شد تا بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود. علاوه بر پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف اداری و امنیتی استان؛ رصد و پایش با دقت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و تمام دوربین‌ها بازنگری شد تا مشخص شود آیا فرد مشکوکی وارد مدارس شده است یا خیر.»

نتیجه این بررسی‌ها هنوز به رسانه‌ها اعلام نشده است. اولیای یکی از افراد دچار مسمومیت که تمایل ندارد اسمش بیان شود به «خبرآنلاین» می‌گوید: «پسر من تعریف کرد که یک لحظه بوی ماهی گندیده سرکلاس آمد و بعد مدرسه به بچه‌ها ماسک داد که بزنند و از کلاس خارج شوند. یک‌سری از بچه‌ها حالشان بدتر بوده، به اورژانس و نیرو‌های امنیتی زنگ زدند و چند نفر از بچه‌ها را به مراکز درمانی منتقل کردند که پسر من هم جز آن‌ها بوده است.»

این مادر درباره علائم پسرش ادامه داد: «از علائم باقی بچه‌ها در جریان نیستم، اما پسرم دل درد داشت و دور ناف‌اش درد می‌کرد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: