آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 بهمن ماه 1401 = 19-02 2023

ایران؛ فیلم کشتار صدها حیوان باربر/قتل نخستین کشیش پس از انقلاب

یک منبع محلی در گفتگو با بی‌بی‌سی گزارش‌ها از کشته شدن صدها راس الاغ توسط ماموران نظامی ایران در منطقه مرزی کله‌گان سیستان و بلوچستان را تایید کرده است.

نخستین بار شنبه ۲۹ بهمن کمپین فعالین بلوچ ویدیویی از اجساد صدها راس الاغ در یک جاده خاکی را منتشر کرد. این کمپین گفته بود که ماموران سپاه پاسداران در منطقه کله‌گان «به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت» این حیوانات را کشته‌اند. (فیلم زیر)

منطقه کوهستانی مرزی کله‌گان از توابع سراوان استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق سوخت‌بری با قاطر است.

در گذشته نیز بعضی از فرماندهان مرزبانی برای جلوگیری یا کند کردن قاچاق سوخت این حیوانات را با تیر جنگی می‌کشتند و لاشە آنها را به حال خود رها می‌کردند.

گزارش سالانه درباره نقض حقوق مسیحیان در ایران

گزارش چهار سازمان مسیحی در مورد وضعیت مسیحیان ایران منتشر شده است. در این گزارش که پنجمین گزارش این چهار سازمان طی سال‌های اخیر است.

در این گزارش که امروز ۱۹ فوریه، ۳۰ بهمن همزمان با چهل و چهارمین سالگرد قتل کشیش ارسطو سیاح منتشر شده است آمده که برخلاف ادعای جمهوری اسلامی،‌ «در ایران آزادی مذهبی وجود ندارد.»

کشیس ارسطو سیاح، در ۵۱ سالگی و یک هفته پس از پیروزی انقلاب ۵۷ در شهر شیراز کشته شد.

گزارش شده که او توسط دو نفر که خود را نوکیش مسیحی جا زده بودند با ضربات کارد کشته شده است و روی پیکرش یادداشتی حاکی از اینکه او را به اتهام «ارتداد» کشتند، وجود داشته و گفته می‌شود بعدا دادگاه انقلاب دارایی‌های کلیسای او را «مصادره کرده است.»

در گزارش این چهار سازمان به اعتراضات اخیر در ایران اشاره شده و آمده که به جز تظاهرات ماه‌های اخیر در طول سال میلادی ۲۰۲۲ تعدادی از مسیحیان «فقط به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز دینی خود با آزار،‌ بازداشت و زندان رو به رو شدند.»




www.youtube.com/watch?v=VxDwJPd8AyY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: