آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 اسفند ماه 1401 = 22-02 2023

فاطمه سپهری ۵ماه پس از بازداشت به ۱۸سال زندان محکوم شد

در حالیکه پنج ماه از بازداشت فاطمه سپهری کنشگر سیاسی و از امضاکنندگان نامۀ درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی می گذرد، وی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب به ریاست قاضی منصوری، در مجموع به «۱۸ سال زندان» محکوم شده است.

به گزارش رادیو فرانسه، برادر خانم سپهری با انتشار یک فایل صوتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که او در تماس تلفنی با خانواده، خبر داده است که از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب به ریاست قاضی منصوری، به ١۸ سال زندان محکوم شده است.

در این فایل صوتی فاطمه سپهری می گوید که این حکم شامل «۱۰ سال زندان برای تبلیغ علیه نظام، پنج سال حبس برای همکاری با دولت‌های متخاصم، دو سال زندان برای توهین به رهبر جمهوری اسلامی و یک سال برای یک اتهام دیگر (احتمالاً برای تجمع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور)» است.

اصغر سپهری همچنین نوشته است که پیشتر شعبه ۱۴۲ به ریاست قاضی عرب، خواهرش فاطمه سپهری را به یک سال زندان و ۲۰میلیون تومان جریمه به اتهام «نشر اکاذیب» محکوم کرده است.

اصغر سپهری در ادامۀ این توییت نوشته است که خواهرش خبر محکوم شدن خود به ١۸ سال زندان را از طریق تلفن زندان به خانواده اطلاع داده و سپس مقامات تلفن را قطع کرده‌اند.

فاطمه سپهری در تاریخ ۳۰ شهریور و همزمان با آغاز موج جدید اعتراضات ایران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

او که دوران حبس خود را هم‌اکنون در بند پنج زنان زندان وکیل‌آباد مشهد می‌گذارند، اخیراً در متن دفاعیۀ خود که در حساب توییتری برادرش منتشر شد، علاوه بر رد تمامی اتهامات مطرح شده، خبر داد که پس از بازداشت به مدت ۳۱ روز در سلول انفرادی وزارت اطلاعات محبوس بوده است.

وی که همسر یکی از جان‌باختگان جنگ ایران و عراق است، در این دفاعیه همچنین از قطع حقوق خود پس از بازداشت خبر داد و گفت که به دستور قاضی پرونده، از پیگیری درمان نیز محروم شده است.

فاطمه سپهری کنشگر سیاسی و از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» است که در آن به همراه ۱۳ نفر دیگر از فعالان زن، خواستار استعفای رهبر ایران و گذار از جمهوری اسلامی شد.

وی همچنین پیشتر نیز در سال ۱۳۹۸ در پی شرکت در یک تجمع اعتراضی مقابل دادگستری مشهد، بازداشت شد و پس از حدود ۹ ماه حبس آزاد شد.




ایران فردا February 22, 2023 04:28 PM

این « قاضی » های فاشیست آخوند های جنایتکار همان سرنوشتی را رقم خواهند زد که جانیان اس اس گرفتار آن شدنند
این جانیان آ نقدر ابله هستنند که صدای مردم ما و جهان را نمیشوند ٫ این سرکوب گران رژیم آخوندی موقعی بیدار خواهند شد که خیلی دیر شده
معمور و معذور مانع آن نشد که اس اس ها و جنایتکاران هیتلری آخرین خوش رقصی خود را در بالای چوبه دار مجازات بکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: