آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 اسفند ماه 1401 = 23-02 2023

کیهان خامنه‌ای: دیپلمات‌های آلمانی در ایران را به گروگان بگیرید

کیهان خامنه ای در واکنش به اخراج دو دیپلمات جمهوری اسلامی از خاک آلمان خواستار ممنوع‌الخروج کردن اعضای سفارت آلمان در ایران و محاکمه کسی که او را «افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت آلمان» خوانده، شده است.

این منبع حکومتی نوشت: «باید در اولین گام، اعضای سفارت آلمان را ممنوع‌الخروج کنید و افسر اطلاعاتی مستقر در سفارت آلمان را که رابط جمشید شارمهد با آژانس اطلاعاتی آلمان بوده و هویت او از سوی شارمهد افشا شده، به دادگاه احضار و محاکمه کنید. گام بعدی باید شکایت از دولت آلمان به دیوان کیفری بین‌المللی به جرم اعزام تروریست و قتل عام مردم مظلوم کشورمان باشد.»

کیهان خامنه ای نوشته: «شارمهد از سوی دولت آلمان ماموریت انجام عملیات تروریستی را بر عهده داشته است و اقدام وزارت امور خارجه آلمان در احضار کاردار ایران و اخراج دو کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران از نوع عملیات فریب و "فرار به جلو‌" برای پاک کردن رد پای دولت آلمان در این عملیات تروریستی بوده است.»

این در حالیست که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد را به شدت محکوم کرد و خواستار لغو این حکم شد.

به گزارش ایران اینترنشنال، صدراعظم آلمان در توییتی در واکنش به صدور این حکم نوشت: «رژیم ایران با هر روش ممکن با مردم خود می‌جنگد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: