آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 اسفند ماه 1401 = 23-02 2023

افزایش تنش؛ آلمان تبادلات پارلمانی با حکومت ملاها را تعلیق کرد

با توجه به تحریم‌های جمهوری اسلامی علیه نمایندگان پارلمان آلمان، شورای خبرگان این پارلمان اعلام کرد که کار خود در چارچوب تبادلات پارلمانی نمایندگان آلمان و حکومت ملاها به تعلیق درمی‌آورد.

به گزارش دویچه وله، تنش میان آلمان و رژیم ایران شدت یافته است. در پی صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی از سوی جمهوری اسلامی و سپس اخراج دو دیپلمات ایرانی از آلمان اکنون پارلمان آلمان از گامی تازه خبر داده است.

خانم کاتیا ماست (Katja Mast)، مدیراجرایی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان پنجشنبه ۲۳ فوریه (۴ اسفند) اعلام کرد که در پی تحریم‌های جمهوری اسلامی علیه نمایندگان پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ)، شورای خبرگان بوندس‌تاگ کار خود در چارچوب تبادلات پارلمانی نمایندگان آلمان و ایران را از هفته آتی به تعلیق درمی‌آورد.

او در این رابطه تصریح کرد: «با توجه به تحریم‌های مضحکانه علیه نمایندگان پارلمان آلمان از سوی جمهوری اسلامی دیگر وقت آن فرا رسیده که تبادلات گروه پارلمانی نمایندگان آلمان و ایران معلق شود.»

این سیاستمدار آلمانی تأکید کرد که بوندس‌تاگ به صراحت و قاطعیت کامل از نمایندگان تحریم‌شده پارلمان آلمان پشتیبانی می‌کند.

جمهوری اسلامی در هفته جاری در واکنش به تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا از جمله علیه وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین آموزش پرورش دست به تحریم‌ها و اقداماتی متقابل زد و از وضع تحریم علیه شماری از سیاستمداران، نمایندگان پارلمانی و شرکت‌ها خبر داد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی از جمله اعلام کرد که سه تن از نمایندگان پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ) تحریم شده‌اند: رناته آلت (حزب دموکرات آزاد)، رودریش کیزه‌وتر (حزب دموکرات مسیحی) و میشائل روت (حزب سوسیال دموکرات).

میشائیل روت که خود کارشناس سیاست خارجی است، با انتشار پیامی در توییتر نوشت، گویا به‌خاطر توییتی که قبلا زده بوده از طرف جمهوری اسلامی تحریم شده است.

او تصریح کرد: «رژیم جمهوی اسلامی تحریمم کرده که دارایی‌های من در ایران مسدود می‌شود و ممنوعیت ورود به ایران برای من صادر کرده ولی من آنجا ثروت ندارم و نمی‌خواهم سفر کنم».

رئیس کمیسیون سیاست خارجی بوندستاگ در پایان توییت خود نوشته است که او قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌های ایران را به عنوان نوعی "تشویق" قلمداد می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: