آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 اسفند ماه 1401 = 26-02 2023

غربی‌ها! کدام را بر می‌ گزینید: آن حکومت را یا ما مردم ایران را؟

چهل و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز سینمایی سزار که به «اسکار فرانسوی» شهرت دارد، در سالن المپیای شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد. گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی سرشناس سینما و از مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی، پیامی ویدیویی به این مراسم فرستاده بود که در سالن پخش شد.

وی پیام خود را با شعری از ویکتور هوگو، شاعر و نویسنده شهیر فرانسه آغاز کرد: «اگر تنها هزار نفر باشیم، من هم خواهم بود. اگر حتی ده نفر باشیم، من آن نفر دهم و اگر تنها یک نفر باقی مانده باشد، من همان یک نفر هستم.»

به گزارش یورونیوز، خانم فراهانی با حمایت از معترضان ایرانی افزود: «وقتی که به فرانسه آمدم اشعار ویکتور هوگو مرا در آغوش گرفت. شاید تا حد زیادی به خاطر همین شعر است که من به آزادی‌خواهی در تبعید بدل شده‌ام. اما این شعر درباره من نیست. امروز فرد بی‌نظیری که در انتهای شعر از او یاد می‌شود، دختر و پسر جوان ایرانی است که به مبارزه با مرگ وجدان انسانی، خودفروشی قضات، و مبارزه علیه مذهبیانی که هستی انسان راستین را به رعشه می‌اندازند برخواسته است. وقتی بیابان هم تبعیدشدگان را پذیرا نبود، وقتی که خاک مردگانش را زان پس به خود نپذیرفت. صدای او به فریاد زن، زندگی، آزادی ادامه داد. این صدای زنان و مردان جوان ایران در مبارزه با حکومتی است که کودکان و بی‌گناهان را می‌کشد، که منطقه را بی‌ثبات می‌کند، که تهدید هسته‌ای است، که به روسیه سلاح می‌فرستد، که خارج از مرزهایش زهر خود را می‌ریزد، که بر پایه ترور، شکنجه و اعدام باقی مانده است. حکومتی که دروغگو است. من از زادگاهم دورم، اما من از همان مردم هستم. من آن مردم را در خود دارم. آن‌ها به شما می‌نگرند و از شما می‌پرسند که کدام را بر می‌گزینید، آن حکومت را یا ما مردم ایران را؟ شجاعت آن‌ها همان‌چیزی است که به آزادی، برابری و برادری منجر می‌شود.»




امیرارشادی February 26, 2023 10:41 AM

توفیری ندارد
راه را گر بر گزنیم با خرد با دیده باز
دست در دست با توان وپشتکار خانه را گیریم ز دجال مسلمان
هم هوگو داد این نوید هم مصدق شاعر ایران زمین
تن به تن تن ها شویم من اگر برخیزم همگان برخیزیم
تردیدی نیست که دژخیم محو و نابود میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا February 26, 2023 07:12 PM

دو حزب کوموله و دموکرات کردستان همین الان دارند از حقوق بشر و دموکراسی مورد نظر خودشان (در برابر دموکراسی و حقوق بشر عرفی در جهان ازاد و انچه نسل جوان دهه هشتادی می خواهد) تعریف می کنند درست مثل روشنفکران دینی که تعریف خودشان را از دموکراسی و حقوق بشر دارند. به همین دلیل اینها دارند موش و گربه بازی می کنند با جنبش دهه هشتادی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: