آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 اسفند ماه 1401 = 26-02 2023

شوک دلار۶۰هزار تومانی؛ داریم سقوط می کنیم کمربندهارو ببندین!

در ادامه افزایش ساعتی قیمت دلار در ایران روز یکشنبه دلار آمریکا در بازار آزاد مرز ۶۰هزار تومان را رد کرد. هم‌زمان گزارش‌ها حاکی است که در پی سقوط شدید ارزش پول ملی، خروج پول سپرده‌گذاران از بانک‌ها چنان شدت گرفته که فقط در استان اردبیل ۶ هزار میلیارد تومان در دو هفته از بانک‌ها خارج شده است.

صراط‌ نیوز که یک سایت خبری وابسته به نهادهای امنیتی است، در واکنشی غیرمنتظره نوشته است: قطار پیشرفت دولت در حال سقوط به تهِ دره است و از مخاطبان خود خواسته کمربندها را محکم ببندند.

این منبع حکومتی نوشته: مشخص نیست دولت رئیسی چه نقشهٔ راهی دارد جز سقوط کشور و مردم به تهِ دره!

همزمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برخی شهرها در اعتراض به وضعیت فاجعه بار معیشتی خود در مقابل سازمان تأمین اجتماعی دست به تجمع و راهپیمایی زدند. آنها شعار می‌دهند رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو؟

این در حالیست که گزارش‌ها حاکی است که معترضان در برخی مناطق پایتخت در ادامه اعتراضات ضد حکومتی به افزایش قیمت دلار واکنش نشان دادند. برخی از معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود: «یک دلار برابر است با ۵۶ هزار تومان» به سکوت «قشر خاکستری» نسبت به افزایش ساعتی قیمت دلار و دیگر ارزها اعتراض کردند. (فیلم زیر)

در همین حال در پی وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی، موج جدیدی از تجمع‌های اعتراضی و اعتصاب‌های صنفی به راه افتاده که از جمله شامل کارگران ذوب‌آهن اصفهان و نانوایان معترض تهرانی است.

گروهی از نانوایان تهران روز یکشنبه برای دومین بار در هفته‌های اخیر در اعتراض به مشکلات معیشتی خود مقابل ساختمان اتحادیه این صنف تجمع کردند.




www.youtube.com/watch?v=hOvrW_AnuC8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



ایران فردا February 26, 2023 11:29 AM

هموطنان ٫ نه تنها بانک ها ورشکسته و در حال سقوط هستنند بلکه بورس ورشکسته تهران هم پشتوانه ای ندارد و نمایندگی یک اقتصاد ورشکسته ای را میکند
ثروت خود را از بانک ها و بورس بیرون بیاورید و اندکی هم که برایتان مانده نجات دهید

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام February 26, 2023 07:23 PM

دلیل اصلی بالا رفتن قیمت دلار در ایران تفاوت بین تورم در ایالات متحده آمریکا که دلار پول رسمی آن است و تورم کشور ایران است که در 44 سال گذشته اتفاق افتاده ولی در ایران به حساب نیامده

وقتی صحبت از اقتصاد دستوری میکنیم همین است که علی خامنه ای پاسخگوی آن دستوری که میدهد نیست و وقتی که دور هم جمع میشوند میگویند که انتظار این است که دلار بالا نرود و قیمتها کنترل شود ولی نه از راه درست بلکه با دستور و بقول حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان که امروز گفت این کار یک سری انسان نما است و مسئولین قدرتی ندارند

امروز که بانکها و بورس و کارخانه های تولیدی در کشور ورشکسته شده اند و دلار افزایشهای گذشته را ترمیم میکند نه علی خامنه ای و نه بانک مرکزی و نه دولت و مجلس و نه حتی حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان هیچگونه مسئولیتی نمی پذیرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: