آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 اسفند ماه 1401 = 26-02 2023

بازداشت کارگران معترض ذوب آهن اصفهان/برای فروپاشی حکومت

دهها تن از کارگران شرکت مجتمع ذوب آهن اصفهان در پی شرکت در یک تجمع اعتراضی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، بامداد یکشنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۱، ده ها تن از کارگران مجتمع ذوب آهن اصفهان بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت چهار صبح امروز، در پی کاهش تعداد کارگران تجمع کننده، نیروهای امنیتی ده‌ ها تن از کارگران معترض را بازداشت کرده اند.

تجمع و اعتصاب ۹۰۰ نفر از کارگران بخش‌ های کوره بلند، راه‌ آهن، نورد، فولادسازی و کُک سازی از مجتمع ذوب‌ آهن اصفهان صبح روز شنبه ششم اسفندماه، در اعتراض به عدم تحقق وعده‌ های مدیریت مجتمع ذوب آهن اصفهان آغاز شد.

در این گزارش آمده است: “این تجمع که تا بامداد امروز هم ادامه داشته است، مورد سرکوب نیروهای گارد ویژه و حراست شرکت قرار گرفت و حضور ماموران هم‌ اکنون هم در مجتمع ادامه دارد. از این بابت کارگران ناچار به برگشتن به شیفت‌ های کاری خود شده‌ اند.”

تاکنون از تعداد دقیق کارگران بازداشت شده، اتهامات مطروحه و محل نگهداری آنها اطلاعی حاصل نشده است.

برای فروپاشی حکومت به پیوند تشکل‌ها و فعالان داخل نیاز است

این در حالیست که گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی، در یادداشتی از زندان اوین با عنوان «چرا هر بار سرکوب می‌شویم و صدای رسای نیرو‌های پیشرو داخل به قدر کفایت شنیده نمی‌شود» نوشت: «برای فروپاشی ساختار قدرت نیاز به سازماندهی اعتراضات و خیزش مخالفان و انسجام و پیوند جریانات، تشکل‌ها و فعالان داخل داریم.»



کهن دیارا February 27, 2023 01:43 AM

کارگران در پی بازداشت همکارانشان توسط سپاه تروریستی بایست به اعتصاب ادامه دهند نه اینکه به کارهای خود برگردند ک رژیم فاسد اسلامی گستاختر شود با هزینه کمر شکن و دلار ۶۰ تومنی باید اعتصابات سراسری در ایران کلیدبخورد رژیم درمانده قادرنیست در چندین جبهه برعلیه مردم دوام بیاورد رهبران تشکیلات کارگری وکارمندان باید به موازات فراخوانها باید کوبنده تر به خیابانها آمده و کار این رژیم سراسر دزد وفاسد وآدمکش را یکسره کند رژیم از لحاظ اقتصادی در کما بسر میبرد و فروپاشی نزدیک است الیت و اتحاد نخبگان در داخل ووخارج کشور باید بسرعت منشور و پلاتفرمی را تهیه و راهبری را بعهده گیرند تا امر فروپاشی را کنترل کنند شرایط بسیار حساس است و درنگ جایز نیست!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: