آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 اسفند ماه 1401 = 27-02 2023

این فرد نماینده یک حکومت وحشی آدمکش است؛ در ژنو چه می‌کند؟

شماری از ایرانیان مقیم سوئیس مقابل هتل محل اقامت وزیر خارجه جمهوری اسلامی در ژنو تجمع کرده و شعارهای ضدحکومتی سردادند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی برای شرکت در نشست عادی شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر کرده است. این اولین حضور یک نماینده جمهوری اسلامی در اروپا پس از اعتراضات کم‌سابقه سراسری و سرکوب خونین آن در ایران است که از اواخر شهریور ماه آغاز شد.

بی بی سی در گزارشی گفت: سوئیس میزبان مقر اروپایی سازمان ملل است و دولت این کشور باید به مقام‌های دیگر کشورها برای حضور در نشست‌های بین‌المللی روادید یا ویزا بدهد اما صدور آن به معنی میزبانی دولت سوئیس از مقام‌های حاضر در این کشور نیست.

این در حالیست که به نظر می رسد با توجه به انزوای بی سابقه جمهوری اسلامی از زمان سرکوب خونین اعتراضات و بحران مشروعیت زدایی، مقامات حکومتی تلاش دارند، تصویری غیرمنزوی از خود به نمایش بگذارند.

در همین حال هیلل نویر، مدیر اجرایی دیده‌بان سازمان ملل از نمایندگان کشورهای غربی خواست تا هنگام سخنرانی امیرعبداللهیان در جلسه افتتاحیه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از سالن خارج شوند. وی این اقدام را نوعی اعلام همبستگی با مردم ایران اعلام کرد.

شاهزاده رضا پهلوی نیز در مصاحبه با شبکه خبری فاکس خواستار حمایت حداکثری کشورهای غربی از معترضان ایرانی به موازات اعمال فشار حداکثری بر حکومت شده است.

او تاکید کرد که حکومت ایران به خاطر مواجهه با اعتراض‌های مستمر ماه‌های گذشته، شکننده‌تر و چندپارچه‌تر از قبل شده است.

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، مردم ایران متحد طبیعی دموکراسی‌های غربی هستند و یک ایران آزاد،‌ ترکیب خاورمیانه را تغییر خواهد داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: