آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 اردیبهشت ماه 1402 = 26-04 2023

خطر اعدام جمشید شارمهد پس از تائید حکم در دیوان عالی خامنه‌ای

سخنگوی قوه قضاییه خامنه ای از تایید حکم اعدام جمشید شارمهد در دیوان عالی جمهوری اسلامی خبر داد.

در رأی شعبه دیوان عالی جمهوری اسلامی آمده است: در لایحه فرجام خواه، دلیل و مدرکی که موجبات نقض رأی را فراهم آورد وجود ندارد و دادنامه محکوم علیه مطابق دلایل موجود در پرونده و طبق قانون صادر شده است.

این در حالیست که صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد باعث افزایش تنش در روابط جمهوری اسلامی با کشور آلمان شده است. وزیر خارجه آلمان پس از اعلام خبر محکومیت شارمهد به اعدام اعلام کرد که این اقدام جمهوری اسلامی بدون پیامد نخواهد ماند.

سفیر جمهوری اسلامی اخراج شود

فریدریش مرتس، رئیس فراکسیون اتحادیه مسیحی (متشکل از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال‌مسیحی) در مجلس آلمان اعلام کرد حکم اعدام یک آلمانی-ایرانی برای حاکمان جمهوری اسلامی بدون مجازات نخواهد ماند.

این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد پس از صدور حکم اعدام علیه جمشید شارمهد برخورد شدیدی باید با حکومت ایران صورت گیرد و حکم اعدام شارمهد نباید بدون عواقب باقی بماند.

مرتس در ادامه گفت: «آلمان، اروپا، آمریکا و سازمان ملل باید حکومت ایران را با هر وسیله‌ای که در اختیار جهان آزاد است، در جای خود بنشانند و ما باید هر کاری انجام دهیم تا این حکم ناعادلانه اجرا نشود. این امر شامل اخراج سفیر آنها در برلین نیز می‌شود.»

رهبر اپوزیسیون آلمان ادامه می‌دهد: قضات انقلابی در ایران خود انتصابی هستند و نشان دادند که چقدر جان انسان برای آنان اهمیتی ندارد.

مرتس افزود: آنها آدم ربایی، شکنجه و قتل می‌کنند تا هر جرقه‌ای از مقاومت را در کشور خود خفه کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: