آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 اسفند ماه 1401 = 04-03 2023

سخنگوی سابق آمریکايی: دژخیمان خامنه‌ای در پی کشتن دختران هستند

سخنگوی کمیسرعالی حقوق‌بشر سازمان ملل در پاسخ به سؤالی در مورد مسموم شدن دختران دانش‌آموز در ایران گفت: ما این گزارش های بسیار ناراحت‌کننده را دیده‌ایم. اینها گزارش های بسیار تکان‌دهنده‌ ای از حملات گازهای سمی در تعدادی از مدارس سراسر کشور است که منجر به بستری شدن برخی دانش‌آموزان در بیمارستان شده است.

وی افزود: گزارش های اولیه حاکی از آن است که اکثر حوادث در مدارس دخترانه رخ داده است. ما در مورد این اتهامات مبنی بر این‌که دختران به‌طور عمدی تحت شرایط مرموزی مورد حمله مسمومیت قرار می‌گیرند بسیار نگران هستیم. ما مصرانه تأکید داریم که تحقیقات باید شفاف باشد و اطلاعات مربوط به این تحقیقات در معرض عموم قرار گیرد تا عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.

معاون وزیر امور خارجه انگلستان نیز گفته: گزارش های تکان‌دهنده از مسموم شدن دختران دانش‌آموز در ایران می‌رسد. این رویداد، تحقیقات فوری و شفاف می‌طلبد.

سخنگوی حزب دموکرات های آزاد آلمان نیز گفت: مسمومیت دختران در ایران تکان‌دهنده است. گفته می‌شود تنها در شمال ایران بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دختر مسموم شده‌اند. تا این نقطه به نظر می‌رسد که رژیم تروریستی در ایران به نقض بی‌رحمانه حقوق‌بشر ادامه می‌دهد. خشونت به‌خاطر ترس و هراس از آزادیخواهی زنان جوان است. تمام دنیا این جنایات را می‌بیند و محکوم می‌کنند! من از وزیر خارجه می‌خواهم که تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران را در نظر بگیرد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی پیشین وزارت‌ خارجه آمریکا نیز نوشته: دژخیمان رژیم ایران در پی کشتن زنان برای جلوگیری از توانمندی آنها هستند. کجاست نهاد زنان سازمان ملل متحد؟ و چرا ساکت هستند؟



ایران فردا March 5, 2023 10:18 AM

این سم شیمیایی از فراورده آی رفیق پوتین است و دستور استعمال آن از بیت کثیف و آدم کش خامنه ای کودک کش صادر شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: