آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 اسفند ماه 1401 = 04-03 2023

حملات شیمیايی به دختران؛ بیانیه شدیداللحن فعال داخلی علیه خامنه‌ ای

شاهزاده رضا پهلوی شنبه شب در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: «دختران ایرانی در مدارس سراسر ایران مسموم می‌شوند. من جامعه بین‌المللی را ترغیب می‌کنم رژیم ایران را تحت فشار قرار دهد و خواستار دسترسی برای انجام تحقیقات در داخل ایران شود. باید جلو خامنه‌ای و رژیم او را گرفت.»

به گزارش بی بی سی، شهبانو فرح پهلوی هم در بیانیه‌ای گفت: «رژیم ولایت فقیه گوشه‌ای تازه از سرشت ناپاک خود را به جهانیان نشان می‌دهد، چهره ای که چهل و چهار سال پیش شاهنشاه فقید با بینش کامل آن را وحشت بزرگ توصیف کرد.»

شهبانو با بیان اینکه چرا در این چند ماهه مقامات مسئول در این مورد سکوت کرده اند و این پرده پوشی نشانه چیست، از «روحانیون پاکدل خارج از مدار ولایت،‌ از نظامیان و سپاهیان و همه مقاماتی که دل هایشان با ایران است» خواسته که «چنین ستمی را برنتابند و یار هم میهنان خود باشند.»

خامنه‌ای مسئول جنایت است

ابوالفضل قدیانی، از منتقدان برجسته داخلی حکومت خامنه ای نیز روز شنبه رهبر جمهوری اسلامی را متهم به نقش داشتن در حملات شیمیايی علیه مدارس دخترانه در ایران کرد.

او نوشت: «در فقره تهاجم بیولوژیکی به مدارس دختران همه ما مردم به خوبی می‌دانیم که این جنایت علیه بشریت سرمنشایی ندارد جز دستگاه و بیت عفریته این نظام استبداد دینی که علی خامنه‌ای در صدر آن نشسته است. همه ما مردم با خلق شرور و عادت کریه این مستبد در کینه‌ورزی و انتقام جویی و انکار پس از ارتکاب جرم آشناییم».

او افزود: «این مستبد خائن و خائف اکنون به گمان باطل خود با فروکش کردن تجمعات خیابانی، فرصتی برای انتقام و تشفی خاطر منحوس خود پیدا کرده و در این راه سلامت و امنیت جسم و روان پیشگامان فهیم و شجاع جنبش زن، زندگی، آزادی را هدف گرفته است. همان دختران دلیری که روزهای متمادی از مدرسه تا خانه برای نیل به آزادی و تحقق آتیه‌ای بدون استبداد، در دسته‌های چند نفره تظاهرات کردند و باشکوه‌ترین صحنه‌های جنبش ملت ایران را پیش روی جهانیان قرار دادند».

او نوشت: «هموطنان رنجدیده و صبور: به شما عرض می‌کنم که هیولای استبداد دینی اینک که افق پایان حیات خود را به چشم دیده‌ است این‌بار نه فقط علیه رای و اراده مردم و قواعد دموکراسی بلکه مقابل مظاهر مدنیت و تمدن همچون مدرسه و دانشگاه چنگ و دندان نشان می‌دهد. اینکه چنین پرتعداد و گسترده در سراسر کشور به مرکز تحصیل دختران حمله شیمیایی کنند به شکلی که براساس گزارش های منتشر شده فقط در همین امروز مدارس دخترانه در قریب نیمی از استان‌های کشور مورد حمله قرار گیرند رخدادی است که نمونه آن در تاریخ جدال جهل و تحجر با آگاهی و آزادگی کمتر دیده شده است، این تهدیدی نه فقط علیه ملت ایران بلکه به باور من جنایتی علیه بشریت و تمدن انسانی است که جا دارد جامعه جهانی با تمام ابزارهای خود آن را محکوم کند و در توقف و کیفر عاملان و آمران آن بکوشد.»

آقای قدیانی در این بیانیه گفت که «حمایت کامل خود را» از فراخوان معلمان که برای یک تجمع سراسری در تاریخ سه شنبه ۱۶ اسفندماه ابراز می کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: