آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 اسفند ماه 1401 = 08-03 2023

روز جهانی زن؛ زندان بدنام رژیم توسط اتحادیه اروپا تحریم شد

اتحادیه اروپا به دلیل نقض فاحش حقوق بشر و آزارهای جنسیتی علیه زندانیان از اعلام تحریم علیه زندان زنان قرچک خبر داد.

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اعلام تحریم علیه ۳ شخص و ۹ نهاد در سرتاسر دنیا به دلیل نقض حقوق بشر و همچنین حقوق زنان خبر داد.

در این بیانیه آمده است که زندان قرچک در ایران نیز یکی از ۹ نهاد تحریم شده توسط اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا اعلام كرد این تحریم‌ها را در آستانه روز جهانی زن و به دلیل نقش این افراد و نهادها در نقض حقوق زنان اعمال کرده است.

در همین حال نرگس محمدی، زندانی سیاسی در ایران با تبریک روز جهانی زن گفت: از زنان سرافراز سرزمینم می‌خواهم روز ۸ مارس خیابان‌ها را تسخیر کنید.

خانم محمدی خاطرنشان کرد: مرگ مهسا و عملکرد حکومت پس از جنبش انقلابی «زن، زندگی ، آزادی» نشان داد که بین حکومت و زنان در ایران شکافی عمیق و گسترده وجود دارد که هیچ نیروی سیاسی و جنبش اجتماعی نمی‌تواند بر آن پلی بزند و بنیادی‌ترین رویارویی حکومت و زنان در مداری بالاتر از مدار سیاست است.

همچنین گروهی از فعالان مدنی و حقوق زنان و فعالان صنفی با انتشار «منشور مطالبات پیشرو زنان ایران» بر «درهم کوبیدن حجاب و عفاف و قوانین اسلامی» و پایان دادن به «زن‌ستیزی سیستماتیک» در جمهوری اسلامی تأکید کردند.

این فعالان مدنی در منشور خود نوشته‌اند: «برای برپایی حکومتی که این خواسته‌ها را تضمین کند تلاش و پافشاری می‌کنیم» و تأکید کرده‌اند که خیزش انقلابی «زن زندگی آزادی» ادامه خواهد داشت و «تا روز وقوع یک انقلاب عظیم اجتماعی سیاسی، نیروهای محرکه و فعاله و در صف مقدم اعتراضات خواهند بود و با درهم کوبیدن حجاب و عفاف و قوانین اسلامی، پایه‌های حکومت حاکم را روز به روز ضعیف و سست خواهند کرد.»




بهرام March 8, 2023 04:12 PM

روز جهانی زن را به همه زنان کشورم ایران و زنان دیگر جهان تبریک میگویم و امیدوارم که بزودی شاهد آزادی بخصوص زنان ایران باشیم

میخواستم اینجا جواب شهرام همایون را بدهم که دیروز در شبکه کانال یک اعلام کرد که برای مسلح جنگیدن با کدام اسلحه و با کدام سرباز حرفه ایی میخواهیم روبروی این نظام بجنگیم

جناب شهرام همایون با همان سربازانی که 8 سال علیه صدام حسین جنگیدند و با اسلحه ایی که بتوانیم به درون کشور بیاوریم

همین چند روز پیش مقدار زیادی اسلحه از کشتی هایی خامنه ای که به یمن قاچاق میکردند به دست آمریکایی ها افتاد و آنها اعلام کردند که این اسلحه ها را به اوکراینی ها میدهند در صورتی که صاحب اصلی این اسلحه ها مردم ایران هستند و خودمان به این سلاحها نیاز داریم که با آن با نظام بچه کش بجنگیم و جناب همایون خواهشمندیم از لوس آنجلس برای ما نسخه نپیچید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: