آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 اسفند ماه 1401 = 12-03 2023

داستان‌ سرایی؛ آمریکا: امان از دست مقامات دروغگوی رژیم ایران

در حالیکه، وزیر خارجه جمهوری اسلامی از دستیابی توافق با آمریکا برای تبادل زندانی خبر داد اما کاخ سفید می‌گوید این خبر حقیقت ندارد!

حسین امیرعبداللهیان امروز از دستیابی توافق با آمریکا بر سر تبادل زندانی خبر داد و گفت: « تبادل پیام‌ها همچنان در گفتگوهای لغو تحریم‌ها در جریان است و در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود در روزهای آینده انجام خواهد شد.»

اندکی پس از اعلام این خبر، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با غیرواقعی خواندن آن، به "داستان‌سرایی"‌های مقامات رژیم ایران اشاره کرد و گفت: «این آخرین ادعای آنها موجب ناراحتی بیشتر خانواده‌های زندانیان می‌شود.»

چند روز قبل گفتگوی سیامک نمازی با "سی‌ان‌ان" از زندان اوین خبرساز شده بود. او به همراه دو آمریکایی دیگر درخواست آزادی خود را مطرح کرد و از جرئیس جمهوری آمریکا خواست تا صدایشان را بشنود و آن‌ها را به خانه بازگرداند.

همزمان اعلام شد که وزیر خارجه قطر در یک تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان ضمن استقبال از توافق تهران و ریاض، به "ضرورت توجه انسانی به تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا" پرداخته است.

یک ماه قبل شبکه ان‌ بی‌ سی نیوز به نقل از چهار منبع آگاه نوشته بود که دولت بایدن در حال مذاکره غیرمستقیم با رژیم ایران در مورد تبادل احتمالی زندانیان است. این گزارش عنوان می‌کرد که قطر و بریتانیا میانجی این مذاکرات هستند.

به گفته ان بی سی، این مذاکرات پیشرفت داشته است اما مشخص نیست که توافق نهایی بدست آید.

طرفین درحال تلاش برای دستیابی به فرمولی هستند که به سال ۲۰۲۱ بر می گردد و می تواند شامل آزادی زندانی ها در قبال آزادی میلیاردها دلار پول های ایران در کره جنوبی شود.

براساس این توافق، ایران به پول های بلوکه شده خود دست پیدامی کند اما فقط برای خرید مواد غذایی، دارو و سایر مصارف بشردوستانه.



ایران فردا March 12, 2023 07:12 PM

این‌جانیان وقاتلان ملت ایران چیز دیگری در چنته ندارند ، دروغ و ریا ، کودک کشی و جنایت ، شرف انسان به راستگوی و انسانیت است که این جانیان فرقه تبهکار فاقد آن هستنند ، شرف چیزی است که این حرامزاده های وپس مانده های مهاجمان عرب بوی از آن نبردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: