آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 اسفند ماه 1401 = 14-03 2023

توافق زیردریایی‌ اتمی؛ مسکو: آنگلوساکسون‌ها درصدد ایجاد جنگ

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه امروز در واکنش به توافق زیردریایی‌های اتمی میان استرالیا، آمریکا و انگلیس اعلام کرد که آنگلوساکسون‌ها خود را برای یک درگیری طولانی مدت آماده می کنند.

رهبران این سه کشور روز دوشنبه در پایگاه دریایی “پوینت لوما” در سن دیگو از برنامه‌هایشان برای زیردریایی‌های جدید “اس‌اس‌ان-آکوس” خبر دادند که قرار است در انگلیس و استرالیا با فناوری آمریکا ساخته شود.

نخست وزیر انگلیس طی سخنانی این اقدام را شراکتی قدرتمند در پیمان آکوس (ناتوی ضد چینی) خواند و گفت: برای اولین بار این اقدام بدین معنی خواهد بود که سه ناوگان زیردریایی در سرتاسر اقیانوس اطلس و آرام با یکدیگر همکاری خواهند کرد و این مسئله اقیانوس‌های ما را برای دهه‌های آینده آزاد نگه می‌دارند.

از سوی دیگر نماینده چین در سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) در رشته توییت‌هایی گفت: این برنامه زیردریایی‌های هسته‌ای سیستم بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای را تضعیف و صلح و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه چین نیز روز سه شنبه اعلام کرد اقدام غرب در تجهیز استرالیا به زیردریایی اتمی موجبات تخریب صلح و ثبات منطقه ای را فراهم می آورد.

این در حالیست که هفته آینده قرار است رهبر چین به مسکو سفر کند و آمریکا پیشاپیش نسبت به هرگونه همکاری نطامی با روسیه در جنگ اوکراین به پکن هشدار داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: