آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 اسفند ماه 1401 = 15-03 2023

مجلس خامنه‌ای؛ مسدود شدن خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب

گزارش‌ها و تصاویری این روزها از زنان ایرانی بدون حجاب در خیابان‌ها، مترو و دیگر امکان عمومی منتشر شده که نشان می‌دهد زنان توانسته‌اند حجاب تحمیلی به عنوان یکی از ابزارهای جمهوری اسلامی برای سرکوب زنان را در هم بشکنند.

این در حالیست که روز گذشته مجلس شورای اسلامی زمان زیادی از جلسه علنی خود را به گزارش کمیسیون فرهنگی پیرامون «عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص مصوبات حجاب و عفاف» اختصاص داد.

این گزارش توسط سخنگوی این کمیسیون در صحن مجلس قرائت شد. اما از سوی دیگر یک نماینده تهران در مجلس، از طرحی پیرامون عفاف و حجاب سخن گفت که بنا به گفته او، سران سه قوه با مفاد آن «موافقت کامل» دارند؛ یعنی ابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای. همچنین یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم به روزنامه اعتماد گفته که مجازات‌های این طرح، حول محور «محرومیت‌های اجتماعی» خواهد بود.

این عضو مجلس خامنه ای با اشاره به جزئیات طرحی درمورد حجاب گفته: طبق طرح و قانون جدید مجلس که گزارش آن خوانده شد، قرار بر این است که تذکر حجاب به صورت هوشمند و غیرحضوری در دفعات صورت بگیرد به صورتی که آبروی شخص حفظ شود.

نوباوه مسدود شدن خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب در صورت عدم توجه به تذکرات را از جمله مجازات‌های این طرح اعلام کرد و گفت: در این طرح شناسایی زنان بدون حجاب در معابر عمومی از طریق دوربین انجام می‌شود و «مجازات» افراد حسب جداول تهیه شده انجام خواهد شد.

سایت فرارو چندی قبل در یادداشتی نوشته بود: جریمه‌های مالی عدم رعایت قانون به شدت افزایش خواهد یافت و به این ترتیب دولت از بی‌حجابی نفع مالی خواهد برد.

طی ماههای اخیر در بسیاری از ادارات، سازمان‌ها و حتی کتابخانه ملی برخوردهایی با زنان بی حجاب صورت گرفته است. اما طرح جدید مجلس شورای اسلامی نشان از شکست حکومت خامنه ای در برابر اراده زنان ایران است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: