آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 تیر ماه 1402 = 18-07 2023

دعوت از فعالان برای حضور در دادگاه علنی سپیده قلیان فردا در تهران

سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی در ایران در نامه‌ای از درون زندان گفته در دادگاه شرکت خواهد کرد. این نامه خطاب به مردم ایران نوشته شده است. دادگاه سپیده قلیان قرار است فردا صبح (بیست و هشتم تیر ماه ) برگزار شود.

این زندانی سیاسی در نامه خود نوشته: «چنانچه می‌دانید، اعلام کرده بودم که در دادگاه‌ نمایشی جمهوری اسلامی در پی شکایت بازجوخبرنگار "آمنه سادات زبیح‌پور" شرکت نمی‌کنم. امروز به من ابلاغ کردند که دادگاه من فردا علنی برگزار خواهد شد، از آنجایی که هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملاعام ندارم، تصمیم گرفتم در این بی‌دادگاه شرکت کرده و از خودم دفاع کنم.»

او با تاکید بر اینکه ترسی از بازگویی حقیقت در ملاءعام ندارد، از تصمیم جدیدش مبنی بر شرکت در دادگاه و دفاع از خود خبر داد: «امیدوارم در میان خیل امنیتی‌کاران خبری و فرهنگی‌شان، خبرنگاران و‌ فعالانی را در این بی‌دادگاه ببینم که به سراغ حقیقت آمده‌اند.»

به گفته خانم قلیان، جلسه دادگاه ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۸ تیر به نشانی «تهران، اوین، درکه، هزار سنگ، خیابان اعرابی- در ورودی ملاقات اوین- مجتمع کچویی» برگزار می‌شود.

سپیده قلیان اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعاتی پس از آزادی از زندان اوین، دوباره توسط مأموران امنیتی بازداشت شد. تصاویر ویدئویی منتشر شده از لحظه آزادی او، نشان می‌داد که او بدون حجاب اجباری فریاد می‌زند: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک». (فیلم زیر)

انتشار ویدیوی این اقدام او باعث شد ساعاتی پس از آزادی و در حالی‌ که به سمت خانه‌اش در شهر دزفول می‌رفت، در جاده بازداشت و این‌بار به دو سال حبس محکوم شود. این زندانی سیاسی فروردین امسال در متنی که از داخل زندان به بیرون فرستاد بر آزار و ضرب و شتم خود هنگام بازداشت مجدد و تهدید به شکنجه از سوی ماموران اشاره کرد.




www.youtube.com/watch?v=t6sreQtRT8k

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: