آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 اسفند ماه 1401 = 16-03 2023

نگرانی نسبت به وضعیت یک زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام

رسانه‌های حقوق بشری نسبت به انتقال محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، به سلول انفرادی در زندان ارومیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

شبکه حقوق بشر کردستان خبر داده است که محی‌الدین ابراهیمی از بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی ارومیه منتقل شده است.

وب‌سایت هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران٬ نیز می‌گوید، انتقال محی‌الدین ابراهیمی باعث نگرانی خانواده او در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی کُرد شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان همچنین گزارش داد، دست‌کم ۵ زندانی دیگر که به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده‌اند از بندهای ۴ و ۶ برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.

محی‌الدین ابراهیمی آبان ٩٦ در حالی کە مشغول کولبری بود توسط نیروهای مستقر در اشنویە مورد اصابت گلولە قرار گرفت و بە شدت زخمی و همان جا بازداشت شد.او سال ۹۷ به اتهام همکاری و عضویت با حزب دمکرات کردستان به اعدام محکوم شد.

به گزارش رادیو فردا، شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید، محی‌الدین ابراهیمی در سال ۸۹ به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از تحمل ۱۴ ماه حبس از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

گزارش‌ها حاکی است که برادر این زندانی سياسي در سال ۱۳۹۶ در هنگام کولبری در اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران کشته شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: