آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 اسفند ماه 1401 = 17-03 2023

ایران؛ پیام سفر نتانیاهو به اروپا چه بود؟ واکنش رژیم به توئیت بورل

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از یک گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در توییتی نوشت در تماس با او خواستم که "ایران رفتار خود را تغییر دهد، به حقوق بشر احترام بگذارد، به بازداشت شهروندان اروپایی پایان دهد و حمایت نظامی خود را از روسیه متوقف و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری جدی کند و بر ضرورت اجرای سریع توافق حاصل‌شده با آژانس تاکید کردم.

این توییت با واکنش وزیر خارجه جمهوری اسلامی روبرو شده و به گزارش خبرگزاری فارس، امیرعبداللهیان از بورل به خاطر نحوه نادرست انعکاس اخبار و محتوای توئیتش انتقاد کرده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که در این گفت‌وگو 'درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بحث و تبادل نظر شد و به نقل از امیرعبداللهیان نوشت که ارسال تسلیحات از سوی حکومت ایران به روسیه، از جمله پهپادهایی که در جنگ علیه اوکراین به کار گرفته می‌شود، "اتهامی بی‌اساس" است.

این در حالیست که یک مقام ارشد اسرائیلی به ایران‌اینترنشنال گفت سفرهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به برخی کشورهای اروپایی و دیدارهایش با رهبران این کشورها «هم پیامی برای اروپا و هم پیامی مستقیم برای حکومت ایران» است و جمهوری اسلامی این پیام را «دریافت کرده است».

این مقام ارشد اسرائیلی که نتانیاهو را در سفر به آلمان همراهی کرده، در ادامه گفت که نخست وزیر اسرائیل از آلمان خواست با قدرت و جدیت بیشتری با حکومت ایران مقابله کند.

از سوی دیگر رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل گفت: توافق میان حکومت ایران و عربستان بر تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان تاثیری نخواهد گذاشت





حافظه تاریخ March 18, 2023 04:13 AM

عجب روزگاریست! ! دو دروغگو بزرگ از یک بحث دو روایت مختلف را می گویند ولی یکی خیلی دروغگو تر است پس روایت دومی را باید قبول کرد یعنی روایت امیر عبدالهیان در مقابل بورل صادقانه تر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: