آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 اسفند ماه 1401 = 18-03 2023

گرانی سرسام‌آور؛ تُن ماهی جایگزین ماهی در سبزی پلوی شب عید شده

امسال افزایش قیمت گوشت و ماهی باعث شده مردم به سمت جایگزین این اقلام غذایی بروند. یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی حذف شده، ماهی است که چند هفته‌ای است قیمت آن در مسیر صعود قرار دارد و بی‌محابا گران می‌شود.

به گزارش اقتصاد24، حال، اما به نظر می‌رسد که حتی دسترسی به سبزی پلو با ماهی نیز از همیشه برای ایرانیان سخت‌تر شده باشد. کما اینکه بر اساس مشاهدات میدانی از برخی از مغازه‌های سطح شهر تهران و میادین میوه و تره بار، اکنون قیمت هر کیلو ماهی قزل آلا ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و یک عدد ماهی قزل آلا پاک شده نیز تا ۱۶۰ هزار تومان و دو کیلو ماهی قزل آلا آماده و پاک شده نیز بین ۳۶۰ تا ۴۲۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.

اما مساله در مورد هزینه‌های سبزی پلو با ماهی فقط به قیمت ماهی نیست و سبزی نیز ارقام متفاوتی دارد. قیمت هر کیلو سبزی نیز در میوه فروشی‌های سطح شهر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است و البته قیمت نیم کیلو سبزی آماده و بسته بندی شده نیز بین ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.برنج نیز بخش دیگر سبزی پلو با ماهی است که قیمت هر کیلو آن اکنون بستگی به خارجی یا ایرانی بودن آن بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.

بسیاری از شهروندان ایرانی در سال‌های اخیر تن ماهی را جایگزین ماهی در سبزی پلو با ماهی کرده‌اند. قیمت‌های تن ماهی نیز از ۳۹ هزار تومان تا ۷۵ هزار تومان در نوسان است و برای یک خانواده ۴ نفره اگر فقط دو تن ماهی در نظر بگیریم هزینه ماهی جدا از سبزی پلو و سایر اقلام رقمی بین ۷۸ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان در نوسان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: