آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 اسفند ماه 1401 = 19-03 2023

حجاب، بی‌ حجاب؛ خامنه‌ای و پاسدارانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

مقام‌های سپاهی در استان‌های مختلف از اجرای طرح‌هایی در زمینه حجاب اجباری در قالب ''امر به معروف'' خبر می‌دهند. آتش به اختیاران خامنه‌ای هم در نماز جمعه تهران شعار مرگ بر بی‌حجاب سر دادند. انتشار این خبر با موجی از نفرت و انزجار اجتماعی مواجه شد به‌نحوی که روزنامه حکومتی همشهری با نگرانی نوشت: این شعار خوبی نیست.

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب هم در توئیتی نوشت: صاحبان اماکن عمومی، پلیس یا کارگزار آن نیستند. اگر نداشتن حجاب را جرم می‌دانید مشهود هم هست، خودتان باید برخورد کنید. معلومه که چرا برخورد نمی‌کنید و انجامش را از صاحبان اماکن عمومی می‌خواهید. مردم را روبروی یکدیگر قرار ندهید. این کار نشانه قدرت نیست عکس آن است.

این در حالیست که کیهان خامنه ای زنان ایران را تهدید کرده و نوشته است: در صورت عدم برخورد با کشف حجاب، بعید نیست مردم برای مقابله دست به‌کار شوند.

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «این نامعادله را چه کسی حل می‌کند؟!» نوشته است که در صورت جمع نشدن «غائله کشف حجاب» در ایران «بعید نیست مردم برای مقابله با این هنجارشکنی دست به کار شوند».

وی نوشته است: «ادامه کم‌توجهی مسئولان دست‌اندر‌کار نسبت به کشف حجاب، احتمال گسترش این ناهنجاری را در پی دارد و بعید نیست -خدای نخواسته- این تصور غلط را در میان برخی از نوجوانان دامن بزند که کشف حجاب را ناهنجار و خلاف شرع و قانون تلقی نکنند!».

پاسدار شریعتمداری ادعا کرده که «زنانی که کشف حجاب کرده‌اند در مقایسه با توده‌های عظیم و چند ده میلیونی خانم‌های با حجاب، اگرچه اولاً بسیار اندک و کم‌شمارند» و برای یافتن «سرنخ‌ها» باید «کشف حجاب کننده‌ها» را دنبال کرد و «آن‌ها می‌تواند در راهیابی افسران اطلاعاتی کشورمان به برخی از کانون‌های اصلی، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: