آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 فروردین ماه 1402 = 24-03 2023

حمله به مواضع مزدوران سپاه پاسداران به دستور رئیس جمهور آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد امروز جمعه به مواضعی در شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد. هنوز جزییات دقیقی از حمله واکنشی نیروهای آمریکایی منتشر نشده اما برخی منابع خبری گفته‌اند که نیروهای حشد الشعبی هدف این حمله بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داد: این حملات هوایی در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله گذشته صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور حملات هوایی به مکانی انجام داده که توسط گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در شرق دیرالزور مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پنتاگون گفته که این حمله به دنبال کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن پنج نظامی دیگر صورت می گیرد که در حمله گروههای شبه نظامی به پایگاه ائتلاف آمریکايی در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور به نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا اجازه دادم تا در شرق سوریه حملات هوایی دقیقی را علیه تأسیسات مورد استفاده گروه های وابسته به سپاه پاسداران ایران انجام دهند.»

گفته می شود در این حمله تعدادی از مزدوران عراقی حشدالشعبی به هلاکت رسیده اند.

یک منبع نظامی در سوریه به شبکه خبری العالم گفته که گروه‌های مقاومت (مزدوران سپاه) حق خود را برای پاسخ به حمله آمریکا محفوظ می‌دارند و اقدام متقابلی را انجام خواهند داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: