آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 فروردین ماه 1402 = 25-03 2023

سوریه؛ سناتورهای آمریکايی خواهان برخورد قاطع با سپاه تروریستی

به‌ دنبال حملات پهپادی به مواضع نیروهای آمریکا در سوریه توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، سناتورهای آمریکایی خواهان برخورد قاطع با سپاه پاسداران شدند.

سناتور باب منندز؛ رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با محکوم نمودن این حملات در پیامی توئیتری نوشت: «رژیم تهران آشکارا تهدیدی برای آمریکا و شرکای منطقه‌ ای ما است. وی در پیام خود خواستار اقدامات بازدارنده قدرتمندتر آمریکا در مقابل رژیم ایران شد.

لیندزی گراهام؛ سناتور ارشد جمهوریخواه نیز در واکنش به این حملات در پیام توئیتری خود نوشت: «کنگره باید به‌وضوح به نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی اعلام کند که مسئول حملات به نیروهای آمریکایی خواهند بود».

وی در ادامه پیام خود افزود: «آنچه جمهوری اسلامی بیش از هر چیز از آن هراس دارد حمله به پالایشگاهها و زیرساختهای نفتی است، به ازای هر حمله نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی، یکی از پالایشگاهها و زیرساختهای نفتی و گازی جمهوری اسلامی را هدف قرار دهید».

همزمان رئیس جمهور آمریکا گفته: دنبال درگیری نیستیم اما با قدرت پاسخ می‌دهیم و ایالات متحده در حفاظت از شهروندان خود مقتدرانه عمل خواهد کرد.

مایکل مک‌کال، دیگر سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در واکنش به اظهارات بایدن گفته: اقدامات بازدارنده ایالات متحده در مقابل جمهوری‌اسلامی کارایی لازم را ندارد.

این در حالیست که گزارش‌ها حاکی از حمله دیگری از سوی شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی به یک پایگاه نظامیان آمریکایی است.

خبرگزاری ایرنا که رسانه رسمی جمهوری اسلامی است با انتشار تصاویری، آن را «لحظه شلیک راکت به سمت پایگاه‌های آمریکایی» خوانده است.

خبرگزاری رویترز هم می‌گوید یک گروه حامی رژیم ایران در سوریه اعلام کرده است که برای پاسخ به حمله اخیر آمریکا علیه مواضع این گروه «بازوی بلندی دارد.»

در همین حال فاکس نیوز به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گزارش داد که حملات در شرق سوریه بوده و عده‌ای در آن مجروح شده‌اند. از تعداد مجروحان و میزان آسیب جزئیاتی منتشر نشده است.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد تعداد شبه‌نظامیان کشته شده وابسته به رژیم ایران به ۱۹ نفر رسیده است.

ژنرال وسلی کلارک، فرمانده عالی سابق نیروهای ناتو در مصاحبه‌ای با سی ان ان درباره نیروهای نیابتی سپاه پاسداران گفت: رژیم ایران با مقاومت داخلی عظیمی دست به گریبان است. این اعتراضات که از پاییز گذشته آغاز شد هنوز تا حدودی در داخل ایران ادامه دارد. رژیم ثبات ندارد و دست به اقدامات در خارج از مرزهای ایران می‌زند.




ایرانی اصل March 25, 2023 11:53 AM

وقتی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی گروهی از امریکایی هارو میکشه و زخمی میکنه چرا باید ارتش امریکا بجای زدن بیت رهبری و مقرر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که عامل اصلی این حملات است در نظر دارد به ازای هر حمله و هر کشته به یک پالایشگاه کشور ایران حمله کند؟ این چه تصمیم اشتباه و علطی است؟ ایا ارتش و دولت امریکا از رویا رویی با عاملان حمله فوق وحشت دارد یا مشکل چیز دیگری است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: