آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 فروردین ماه 1402 = 25-03 2023

رکورد تاریخی در بازار ارز ایران؛ دلار از ۵۱ هزار تومان عبور کرد

معین‌الدین سعیدی؛ نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی می گوید: در روزهای منتهی به سال اتفاقاتی که در حوزه سیاست خارجی افتاد به ثبات بازار ارز کمک کرد و سبب شد از وضعیت بسیار فاجعه‌باری که در پیش گرفته بود جلوگیری شود با این حال شاهد تورم لجام‌گسیخته در حوزه کالاهای اساسی مردم هستیم و سرانه مصرف گوشت کشور به یک سوم کاهش پیدا کرده است. وی می گوید: تیم اقتصادی رییسی هیچ راهبردی برای برون‌رفت از بحران‌ها ندارد.

در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروز در ایران، قیمت دلار آمریکا با افزایش در بازار آزاد روز شنبه را بالای ۵۱ هزار تومان آغاز کرد. دلار آمریکا سال ۱۴۰۱ را با قیمت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان به پایان برده بود.

بر اساس گزارش وب‌سایت‌های غیررسمی که بهای ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، نرخ دلار آمریکا در روز شنبه، پنج فروردین، پس از رسیدن به ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان فروکش کرد و در لحظه انتشار این خبر ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت شده است.

در حالی که امروز قیمت دلار در بازار آزاد مرز ۵۱ هزارتومان را نیز رد کرد است، یک مقام حکومتی گفته: نرخ‌های ارزی که در کانال تلگرامی و قمار اعلام می‌شود، ربطی به تجارت کشور ندارد.

پیشتر نیز وزیر اقتصاد دولت رئیسی گفته بود که دلار ۴۵ هزارتومانی کاذب، غیرواقعی و کار یک کانال استانبول‌نشین است. اما بعد از مدتی دلار در صرافی ملی از قیمت ۴۵ هزار تومان نیز عبور کرد و دولت رسما این نرخ ارز را پذیرفت.

در همین زمینه یک مقام سابق بورس تهران گفته است: «متغیر سیاست مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت ارز است و با توجه به مبهم بودن روند مذاکرات هسته‌ای، نمی‌توان آینده قیمت دلار را پیش‌بینی کرد، اما می‌توان گفت که روند قیمت دلار در سال جاری افزایشی است اما شدت و ضعف این افزایش، وابسته به مسائل سیاسی و تحریم‌هاست.»

روز شنبه همچنین قیمت سکه طلا هم در بازار افزایش داشت. قیمت هر سکه به ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، و سکه طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز به ۱۹ میلیون و۵۰۰ هزار رسید.



بهرام March 25, 2023 03:24 PM

والستریت ژورنال در خبری نوشت که دولتهای ترامپ و بایدن با اینکه با دولت چین بسیار مشکلات دارند ولی هر چه جنگ سرد بین ایالات متحده و چین بیشتر میشود داد ستد هم بین این دو کشور بیشتر میشود
داد و ستد سال گذشته بین این دوکشور از رقم ناباورانه 680 میلیارد دلار گذشت در این میان سهم صادرات چین به آمریکا 520 میلیارد دلار و سهم صادرات آمریکا به چین 160 میلیارد دلار بوده
چینی ها تقریبا به همین مقدار به اروپا صادرات دارند و این در حالی است که چینی ها همزمان با تحریمهای آمریکا و اروپا از ایران هم روزانه یک میلیون بشکه نفت وارد میکنند
این نشان میدهد که دولتهای اروپایی و ایالات متحده حتی به مردم خودشان هم خیانت میکنند و اکنون شما در این میان کلاهتان را قاضی کنید که دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را
بنظرم رکورد تاریخی دلار در ایران 60 هزار تومان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: