آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 فروردین ماه 1402 = 26-03 2023

قصد سپاه برای ایجاد درگیری در سوریه علیرغم تنش نظامی با آمریکا

علیرغم تنش نظامی اخیر با ارتش آمریکا در شرق سوریه، سپاه پاسداران به استقرار نیروهای شبه نظامی و اقدامات بی ثبات کننده خود در این کشور ادامه خواهد داد. این در حالیست که مقامات آمریکايی و عراقی نسبت به ادامه این درگیری ها و پیامدهای آن هشدار داده اند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نوشته: حمله جدید به پایگاه آمریکا در شرق سوریه؛ منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر سوریه خبر دادند. به گفته این منابع، چندین راکت به سمت این پایگاه شلیک شده و به اهداف خود اصابت کرده است.

از سوی دیگر رییس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور نوشت که حکومت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه برای انجام حملات بیشتر به پرسنل و تاسیسات آمریکا حمایت کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم ایران گفته: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی بنا به درخواست دولت سوریه و با هدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار در کنار سوریه خواهند بود.

به گزارش ایرنا، این سخنگو با رد اتهامات مقامات سیاسی و نظامی امریکا علیه جمهوری اسلامی گفته: مقامات آمریکا همواره اتهامات بی اساس و اثبات نشده‌ای را مطرح و بر مبنای آن قضاوت می‌کنند، اما کاخ سفید بداند که این روش منسوخ شده است.

این در حالیست که تنش نظامی اخیر در پی آن آغاز شد که به گفته آمریکا یک پهپاد «با سرمنشا ایرانی» به نیروهای این کشور در سوریه حمله کرد و در پی این حمله، یک پیمانکار آمریکایی کشته شد.

حکومت سوریه می‌گوید، آمریکا درباره اهداف این حملات «دروغ» گفته است تا بتواند آن‌ها را مشروع جلوه دهد.

از سوی دیگر سازمان ناظر بر حقوق‌بشر سوریه که در لندن مستقر است، رژیم دمشق را به انتشار «دروغ‌های وقیحانه» درباره این حمله متهم کرده و گفته که در طول روز جمعه، راکت‌های بیشتری از طرف شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران شلیک شده است.

به گفته این سازمان، آمار قربانیان شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه بعد از حمله ارتش آمریکا، به ۱۹ نفر رسیده است که ۱۱ نفر از کشته‌شدگان سوری هستند. گزارشی درباره ملیت هشت کشته دیگر منتشر نشده است.

شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در سراسر سوریه، به ویژه در مناطق مرزی با عراق و جنوب رود فرات در استان دیرالزور، حضور پررنگی دارند.

گردان‌های حزب‌الله عراق امروز با هشدار به آمریکایی‌ها گفته: اگر دشمن با حمله به رزمندگان و مقرهای ما مرتکب حماقت شود، گردان‌های حزب‌الله به شکل مستقیم مقرهای آمریکایی‌ها در منطقه را هدف قرار خواهد داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: