آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 فروردین ماه 1402 = 28-03 2023

سازمان بین‌المللی: اعتراضات در ایران ادامه می‌یابد/جهان حمایت کند

یک مسئول ارشد عفو بین‌الملل از رویدادهایی در جهان از جمله در ایران سخن گفته که امیدبخش هستند. به گفته او، شجاعت و ایستادگی انسان‌هایی که برای آزادی به خیابان‌ها می‌روند، قابل ستایش است از ایران گرفته تا گرجستان...

به گزارش دویچه وله، سازمان عفو بین‌الملل گزارش سالانه خود را منتشر کرده که در آن خیزش مردمی در ایران و تلاش‌های حکومت جمهوری اسلامی برای مرعوب کردن معترضان از طریق سرکوب و اعدام و تجاوز جنسی از موضوعات محوری است.

یک کارشناس سازمان عفو بین‌الملل (شاخه آلمان) با نگاه به رویدادهای سال گذشته میلادی می‌گوید: ما شاهد خیزشی منحصر به فرد [در ایران] بوده‌ایم. شجاعتی که زنان و مردان ایران با تکیه بر آن در راه آزادی و حقوق بشری خود مبارزه می‌کنند، آن هم علیرغم تمامی خشونت‌ها و سرکوب‌ها از سوی حکومت و پس از گذشته شش ماه، درخور توجه و ستودنی است.

به گفته این کارشناس، حکمرانان در ایران شکنجه و تجاوز به کودکان و نوجوانان را با برنامه و نظام‌مند انجام می‌دهند تا از این طریق خانواده‌ها و بستگان آن‌ها را مرعوب کنند و مانع از آمدن آنها به خیابان‌ها شوند. هدف فقط و فقط این است که رعب و وحشت ایجاد شود. آنها در واقع تنها یک وسیله می‌شناسند: خشونت و نقض سیستماتیک حقوق بشر.

او می گوید: در مورد ایران فشار عمومی حفاظت‌بخش است. دیپلماسی پشت پرده، برای نمونه در مورد شهروندان دوتابعیتی بازداشتی کمکی نمی‌کند. آنچه یاری‌بخش است، فشاری است که از سوی افکار عمومی در جهان وارد می‌شود، چرا که این فشارها جنایات مسئولان سیاسی را نمایان می‌‌سازد و بهایی را که جمهوری اسلامی باید بپردازد، سنگین‌تر می‌کند.

به باور این کارشناس بین المللی، اعترضات مردمی در ایران ادامه خواهد یافت و از این رو نیاز به پشتیبانی جامعه بین‌الملل است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: