آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 فروردین ماه 1402 = 29-03 2023

آغاز به کار سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو با چاشنی ضد رژیم‎

سفارت جمهوری آذربایجان در شهر تل‌‎آویو مرکز اسرائیل روز چهارشنبه در جریان سفر وزیر خارجه این کشور به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در نشست مشترک خبری با الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل همکاری باکو ـ تل آویو را بر اساس درک متقابل، احترام و منافع مشترک عنوان کرد و گفت: جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۱ یک دفتر گردشگری و تجارت در اسرائیل افتتاح کرد و پس از آن تصمیم گرفت که سفارت رسمی خود را دایر کند.

بایرام‌اُف، افتتاح سفارت را یک شاخص پویا از همکاری دو طرف عنوان کرد و ادامه داد: آذربایجان و اسرائیل سال‌هاست که در زمینه امور دفاعی و امنیتی همکاری نزدیکی دارند.

وی با بیان این که جمهوری آذربایجان از صلح، ثبات و گفت‌وگو در خاورمیانه حمایت می‌کند، اظهارکرد: در جریان این سفر درباره وضعیت منطقه و خاورمیانه گفت‌وگو شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از تدارک برای برگزاری نشست کمیسیون روابط اقتصادی اسرائیل و آذربایجان در باکو در ۲۰ روز آینده خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۴۰ شرکت اسرائیلی در آذربایجان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: نشست کمیسیون روابط اقتصادی اسرائیل و آذربایجان ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) در باکو برگزار می‌شود. من مطمئن هستم که این دیدار به همکاری موثر ما کمک خواهد کرد.

بایرام‌اُف، گشایش پروازهای مستقیم بین باکو ـ تل آویو، همکاری در زمینه کشاورزی و مدیریت آب و توسعه مناسبات در زمینه علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری را از جمله موارد تعمیق روابط بین دو طرف ذکر کرد.

وی با اشاره به تامین حدود ۳۰ درصد نفت اسرائیل از سوی جمهوری آذربایجان بیان کرد: آذربایجان منابع غنی انرژی سبز را داراست و فناوری پیشرفته اسرائیل فرصت‌های زیادی برای کار روی این ظرفیت دارد.

وزیر خارجه اسرائیل نیز در نشست مشترک خبری با همتای آذربایجانی خود، افتتاح سفارت آذربایجان در تل آویو را نشان دهنده عمق روابط راهبردی دو طرف عنوان کرد.

این مقام اسرائیل در اظهارات خود حکومت ایران را یک تهدید منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: جمهوری آذربایجان و اسرائیل با خطر مشترک از سوی رژیم ایران مواجه هستند.

وی حکومت ایران را به ایجاد بی‌ثباتی، حمایت و تامین مالی تروریسم در خاورمیانه متهم کرد و افزود: ما باید با هم علیه این رژیم شرور اقدام کنیم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: