آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 12 فروردین ماه 1402 = 01-04 2023

با حکم وحشیانه شلاق هم نمی‌توانید زنان را وادار به عقب نشینی کنید

رئیس قوه قضائیه خامنه ای امروز با تهدید زنان ایرانی گفت: افراد بی‌حجاب مجازات می‌شوند، در صورت شناسایی و دستگیری آنها قوه قضاییه بصورت ویژه و خارج از وقت به این موضوع رسیدگی می‌کند و تمام کسانی که به هر نحو از جمله مشاور، معاون، مُسبب و شریک در این مسائل باشند، بدون هیچ اغماضی تحت پیگرد قاطع قرار می‌گیرند.

آخوند اژه ای با اشاره به اینکه کشف حجاب به مثابه دشمنی با نظام و ارزش‌های آن ست و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات خواهند شد، افزود: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی و مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت می‌کند.

یک عضو هیات رییسه مجلس خامنه ای هم با درماندگی و استیصال گفته: اگر قوه‌ قضاییه تا ۱۴ فروردین درباره حجاب اقدام نکند، مجلس اقدام خواهد کرد.

در همین حال اهانت‌ها و آزارهای کلامی علیه مخالفان حجاب اجباری وارد فاز تازه‌ای شده است. شماری از آخوندها و مقامات حکومتی، واژگانی چون "هرزه" یا "پلشت" علیه زنان و دختران به کار می‌برند.

"مجمع رهروان امر معروف" در شهر قم، با ارسال پیامکی به طلاب از آنها خواسته در زمان تکبیر نماز جماعت، شعار مرگ بر بی‌حجاب سر دهند.

در این پیامک آمده است: «پیشنهاد می‌شود در مساجد، بعد از نماز جماعت هنگام تکبیر، بعد از مرگ بر اسرائیل، مرگ بر بی‌حجاب، بی‌حیا و بی‌غیرت گفته شود.»

این در حالیست که دادگاه انقلاب قم یک بانوی پرستار را که بدون حجاب اجباری به بانکی در این شهر مراجعه کرده بود به حبس و شلاق و ٢ سال محرومیت از خدمات دولتی و عمومی محکوم کرده است.

خبرگزاری هرانا نوشت: مریم بنی رضی، پرستار ساکن قم توسط مرجع قضایی از بابت عدم رعایت “حجاب اجباری” به بیش از ۸ ماه حبس، ۱۴۸ ضربه شلاق و سایر مجازات‌ های تکمیلی محکوم شد.

بر اساس این گزارش خانم بنی رضی توسط مرجع قضایی از بابت “کشف حجاب” به دو روز حبس، از بابت اتهام “اختلال در نظم عمومی” به هشت ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، به علت “جریحه دار نمودن عفت عمومی” به ۷۴ ضربه شلاق دیگر و دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شده است.

در این گزارش آمده است: “آذرماه سال گذشته، ویدیویی از مریم بنی رضی در بانک بدون “حجاب اجباری” منتشر شد که فردی که ویدئو را ضبط می‌کرد در ویدئو گفت با وجود «تذکر»، این خانم همچنان حاضر به حجاب گذاشتن نشده و کارکنان بانک هم به طور عادی به او خدمات ارائه داده‌اند.”




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: