آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 فروردین ماه 1402 = 02-04 2023

انتشار قطره چکانی اسامی پاسدارانی که در سوریه هلاکت شدند+عکس

رسانه‌های حکومتی نام دومین عضو سپاه پاسداران که در حملات هفته گذشته اسرائیل به سوریه کشته شد را منتشر کرده‌اند. به گفته خبرگزاری مهر نام این فرد «مقداد مهقانی» بوده و عنوان کاری وی را «مستشار نظامی سپاه» در سوریه اعلام کرده است.

جمهوری اسلامی متهم به اعزام نیروهای سپاه به سوریه و تلاش برای ایجاد پایگاه‌هایی در این کشور است، اما مدعی است که حضور نیروهای سپاه در سوریه صرفا جنبه «مستشاری» دارد.

روز جمعه نیز نام یکی دیگر از کشته‌شدگان منتشر شده بود. سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفته بود میلاد حیدری، از مستشاران نظامی و افسران سپاه در حمله بامداد روز جمعه اسرائیل به حومه دمشق کشته شده است.

براساس گزارش‌ها اسرائیل صبح پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به برخی مواضع گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران در دمشق و حومه آن حمله کرده است.

آسوشیتدپرس نوشت: علاوه بر فرودگاه‌ها، اسرائیل بنادر دریایی سوریه در مناطق تحت کنترل دولت را نیز هدف قرار داده تا از ارسال تسلیحات از ایران به گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت سپاه پاسداران از جمله حزب‌الله لبنان جلوگیری کند.

به گزارش دید‌بان حقوق بشر سوریه، علاوه بر دو افسر سپاهی که نامشان اعلام شده است، در حمله بامداد جمعه به حوالی دمشق چهار تن دیگر از فعالان سپاه پاسداران نیز کشته شدند.

این اولین بار نیست که اعضا و فرماندهان سپاه در حملات منتسب به اسرائیل در سوریه کشته می‌شوند و معمولا جمهوری اسلامی از اطلاع‌رسانی دقیق و سریع در این زمینه خودداری می‌کند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل به ندرت درباره چنین حملاتی اظهارنظر می‌کند اما مقام‌های این کشور بارها تاکید کرده‌اند اجازه نخواهند داد سپاه پاسداران در سوریه حضور نظامی خود را تثبیت کند.




ایران فردا April 2, 2023 09:29 AM

ملت ایران ٫ در غم خانواده این جوانان با شست شوی مغزی به وسیله فریبکاران عمامه به سر شریک است و به آنها تسلیت می‌گوید
این آخوند های جنایتکار فرقه جنایتکار انسان ها را مغز شویی میکنند و به اسم حسن و حسین و ابوالفضل به دم توپ اسراییل میفرستد ٫ ولی خود از شمر و یزید و شرکا در وطن بد ترند و به نام علی اصغر کودک میکشد ٫ جوانان ایران را با گلوله کور میکند٫ انسان هارا در کف خیابان میکشد و آنچه در جلوی چشم جهان آزاد نمیتواند قتل عام کند در شکنجه گاه ها و بیقوله های « سربازان شجاع ناب محمدی » میکشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: