آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 فروردین ماه 1402 = 06-04 2023

اعتراض به بازداشت معلمان آزاده؛ سر کلاس درس بازداشت کردند

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه ای نوشت: محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و یکی از شاخص‌ترین فعالان صنفی فرهنگیان صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ در محل تدریس در شهریار توسط نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شد.

مدارک و شواهد نشان می‌دهد که نامبرده توسط چهار نفر از نیروهای وزارت اطلاعات غرب استان تهران در مدرسه و با حکم قضایی بازپرسی شهید مقدسی اوین به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” دستگیر و سپس جهت تفتیش منزل به خانهاش ریختند و با فحاشی، تهدید و ضرب و شتم نسبت به ایشان و همسر محترم شان، وی را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

با استناد به ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری ورود به حریم خصوصی افراد نباید به گونه ای باشد که به حیثیت اشخاص آسیب وارد شود حال آنکه با ورود به مدرسه به حیثیت شغلی این معلم شریف لطمه وارد شده است. متاسفانه نیروها امنیتی حکومت اسلامی پا را فراتر گذاشته و با یورش به منزل آقای حبیبی موجب سلب آسایش خانوادگی ایشان نیز شده‌اند.

شورای هماهنگی در بیانیه‌ دیگری با ابراز انزجار از ستم و سرکوبگری حکومت در مواجهه با معلمان، رفتار غیرقانونی و غیر‌انسانی با سلیمان عبدی، معلم اهل سقز را شدیدا محکوم کرد.

نویسندگان بیانیه، بازداشت این معلم باسابقه را در راستای «سرکوب جنبش به حق مردم ایران برای عدالت‌جویی و آزادی‌خواهی و نیز انتقام از معلمان و فعالان صنفی» خوانده و گفتند: «نیروهای سرکوب، محل کار ایشان را مورد تفتیش قرار دادند و در آستانه نوروز به منزلشان هم هجوم بردند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اعلام انزجار از «این‌ همه ستمگری و سرکوب‌گری که حاکمیت در مواجهه با معلمان فرهیخته ایران پیش گرفته»، رفتار «غیرقانونی و غیر انسانی» که با سلیمان عبدی و خانواده‌اش شده را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که همه معلمان و آزادی‌خواهان را «برای مقابله با این ستمگری‌ها» فرا می‌خواند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: