آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 فروردین ماه 1402 = 06-04 2023

افشای تجاوز به زنان زندانی؛ سوزش خامنه‌ای از رسانه‌های غربی

رهبر جمهوری اسلامی در تجمع شاعران مزدور دربار ولایت، غربی‌ها را «مغول‌های امروزی» خواند و گفت که آن‌ها نسبت به زنان ایرانی کینه دارند.

او در این راستا ادعا کرد: غربی‌ها نسبت به زن ایرانی و رعایت حقوق آن ترحم ندارند، بلکه از زن ایرانی کینه دارند و به‌دروغ خود را طرفدار آزادی و حقوق زن معرفی می‌کنند.

خامنه‌ای بی آن‌که اشاره‌ای به دلایل این «کینه‌ورزی» و توصیفی از «زن ایرانی» داشته باشد، «تضعیف تدین زن» را نیز یکی از مواردی برشمرد که توسط غرب به‌آن حمله می‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش، با نادیده گرفتن کشته‌شدن صدها زن و مرد در جریان اعتراضات اخیر توسط ماموران حکومت، بر مساله جان‌باختن دو بسیجی انگشت گذارد.

او در این راستا نیز پای غرب را به‌ میان کشید و گفت: حمایت غرب از ترور و کشتار جوانان مومن در خیابان‌های تهران، مصداق دیگری از کذب بودن ادعای طرفداری از حقوق بشر است.

به گزارش رادیو فرانسه، منظور خامنه‌ای از جوانان مومن، «آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان» است که رهبر رژیم حاکم بر ایران، چهارشنبه مدعی شد این‌دو «طی شکنجه و با تحریک و آموزش رسانه‌ای غربی‌ها» کشته شده‌اند.

گفته‌های خامنه‌ای در حالی است که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در پی اعتراضات، تاکنون چهار تن از معترضان را به‌دار آویخته‌است.

گزارش نهادهای حقوق بشری جهانی، از جمله عفو بین‌الملل، نیز حاکی از موارد متعدد شکنجه، تجاوز، تحقیر و دیگر آسیب‌های جسمی و روانی به بازداشت‌شدگان است.

علاوه بر آن شماری از بازداشت‌شدگان، در پی آزادی بر اثر فشارهای متحمل‌شده در حین حبس، خودکشی کرده‌اند.

در شش ماه پیشین، در جریان اعتراضات خیابانی شماری بسیار از معترضان، رهبر جمهوری اسلامی را هدف مستقیم شعارهای‌شان قرار داده‌اند. شعارهایی از جمله «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» بارها در گردهمایی‌ها سرداده شده‌است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: