آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 فروردین ماه 1402 = 09-04 2023

تشدید سرکوب؛ سه معلم معترض در استان گیلان روانه زندان شدند

در ادامه فشارها بر معلمان آزاده در ایران سه تن از فعالان صنفی فرهنگیان گیلان برای تحمل حکم حبس صادر شده از سوی دادگاه انقلاب به زندان منتقل شدند.

رامین صفرنیا، وکیل شماری از فعالان مدنی و این سه معلم در توییتی نوشت: «عزیز قاسم‌زاده، انوش عادلی و محمود صدیقی‌پور روز شنبه جهت اجرای حکم حبس از اجرای احکام دادسرای شهرستان رشت به زندان لاکان این شهر منتقل شدند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز در بیانیه‌ای از انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور و عزیز قاسم‌زاده به عنوان «سه عضو هيئت مديره کانون صنفی فرهنگیان گیلان» نام برد که به زندان منتقل شده‌اند.

این شورا افزود: «در پی ابلاغیه ١٧ اسفند ١۴٠١ برای وثيقه‌گذار این سه معلم که همواره مدافع حقوق دانش‌آموزان و معلمان بوده‌اند، آنها روز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ پس از مراجعه به اجرای احکام دادسرای رشت» به زندان انتقال یافتند تا «حکم یک سال زندان» در مورد این سه چهره فرهنگی اجرا شود.

به گزارش رادیو فردا، پیش از این سه هزار تن از معلمان در طوماری ضمن حمایت از این سه معلم، اعلام کرده بودند که احضار این سه معلم به زندان فقط یک روز بعد از تجمع شانزدهم اسفند معلمان در شهر رشت برای «دفاع از دانش‌آموزان» و «اعتراض به حملات پى درپى به مدارس و مسموميت‌های سريالى دانش‌آموزان»، انجام شده است.

انوش عادلی، محمود صدیقی پور و عزیز قاسم‌زاده پیشتر به خاطر فعالیت‌های صنفی خود چند بار بازداشت و از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان رشت به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: