آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 فروردین ماه 1402 = 10-04 2023

دو جوان بلوچ را اعدام نکنید؛ این یک خواهش نیست یک هشدار است

اعدام نکنید؛ این یک خواهش نیست که یک هشدار است

شب گذشته یک طوفان توئیتری در حمایت از دو جوان ۲۰ و ۲۲ ساله به نام‌های شعیب‌ میربلوچ‌زهی‌ریگی و کامبیز خروت که هر دو در خطر اعدام هستند برگزار شد.

شعیب متولد بهمن ۱۳۸۲ است. او در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. طبق گزارش‌های منتشر شده این جوان ۲۰ ساله در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان به شدت مورد شکنجه قرار گرفت به طوری که تا یک ماه بعد از آن آثار ضرب و شتم و کبودی بر بدنش مشخص بوده است. او را با اتهام “افساد فی‌الارض” به اعدام محکوم کردند و از زمان ابلاغ حکم به او، یعنی از ۲۹ آذر ۱۴۰۱، تماس او با خانواده قطع گردیده است.

کامبیز خروت متولد ۱۳۸۰ و فرزند مهرالله است. او را در تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در محل کارش دستگیر کردند. گفته می‌شود که او نیز در طول مدت بازداشت تحت شکنجه‌ی شدید قرار داشته و از حق داشتن وکیل محروم بوده است. کامبیز خروت که از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر ایران است با اتهام “محاربه و افساد فی‌الارض”، توسط دادگاه کیفری این شهر به ‎اعدام محکوم شده است.




کهن دیارا April 11, 2023 01:34 AM

باید ... به مقدسات آخوندهای ریاکار ورذل بی پدرومادر که گره گروه بهترین فرزندان ایران را با اتهام های واهی محکوم به اعدام کردند مرگ ابدی بر حکومت بچه کش اسلامی بسرکردگی خامنه ای جلاد بزدل وترسو !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: