آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 14 مرداد ماه 1402 = 05-08 2023

زندان را تعطیل کردند و در حال پاک کردن آثار جنایات خود هستند

زندان گوهردشت کرج (رجايی شهر) روز شنبه، ۱۴مردادماه، به طور کامل تخلیه و توسط رژیم حاکم تعطیل اعلام شد. بر اساس گزارش مرکز رسانه‌ ای قضاییه خامنه‌ای، تخلیه زندان گوهردشت در استان البرز که از روز سه‌شنبه، ۱۰مرداد، آغاز شده بود در روز شنبه، ۱۴مرداد، رسماً به پایان رسید و تمامی زندانیان به زندان قزل‌حصار که آن هم در همین استان قرار دارد، منتقل شدند.

رسانه های حکومتی در حالی از انتقال زندانیان زندان گوهردشت کرج به زندان قزل‌حصار خبر می‌دهند که هفته گذشته برخی منابع از انتقال شماری از زندانیان سیاسی به زندان اوین خبر داده بودند.

سایت حقوق بشری «هرانا» به‌نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که شماری از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر از جمله سامان یاسین (خواننده رپ) به زندان اوین منتقل شده‌اند. تخلیه این زندان آن قدر ناگهانی و فوری انجام شده که این زندانیان فرصت جمع‌آوری وسایل شخصی و داروهای خود را نیافته بودند.

پاک کردن آثار جنایت علیه بشریت در قتل‌عام سال۶۷

خبرگزاری ایرنا پیش تر در گزارشی نوشته بود: رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت ساماندهی زندان‌های مستقر در استان البرز به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد تا تمهیدات و مقدمات لازم را برای تعطیلی زندان رجایی‌شهر و اقدامات بعدی انجام دهد.

محسنی اژه ای در نشست شورای اداری البرز گفت: زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است باید هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن از وضعیت زندان بودن خارج و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.

این در حالیست که نام زندان گوهردشت کرج با کشتار زندانیان سیاسی سال۶۷ گره خورده است. با آغاز این کشتارها در ابتدای مرداد سال۱۳۶۷ بسیاری از زندانیان سیاسی که در زندان گوهردشت محبوس بودند، دوباره محاکمه و اعدام شدند.

به گفته شاهدان، زندان گوهردشت محل اعدام و شکنجه هزاران تن از زندانیان سیاسی است که گوشه‌ ای از جنایت‌های صورت گرفته در آن در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در جریان محاکمه یکی از عاملان جنایت در دادگاه سوئد با جزئیات افشا شد.

در تابستان سال۶۷ هزاران انسان اسیر و بی پناه که بعنوان زندانی سیاسی با جرایم کم اهمیت که معمولا از هواداری برخی گروه های سیاسی فراتر نمی رفت در سیاهچال های جمهوری اسلامی گرفتار بودند به شکل فجیع و ظالمانه ای در برهه ای کوتاه قتل عام شدند و در سکوت محض و مرگبار جهانی و غفلت رسانه ای در فراموشخانه وجدان انسانی دفن گردیدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: