آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 23 فروردین ماه 1402 = 12-04 2023

این چهاردهمین پرونده است که علیه وکیل دادگستری تشکیل شده است

محمد نجفی وکیل دادگستری که پیش‌تر وکالت تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی را بر عهده داشت و از سال ١٣‬٩‬٧ بعد از افشای مرگ یکی از معترضان در اراک دستگیر و زندانی شده بود، یکشنبه ٢٠ فروردین ١٤‬٠٢ اعلام کرد در یک پرونده تازه به سه سال حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

محمد نجفی که در حال سپری کردن دوره محکومیت قبلی خود است و در حال حاضر در خارج از زندان اراک در مرخصی درمانی به سر می‌برد، یکشنبه ٢٠ فروردین ١٤‬٠٢ در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود از محکومیت‌های جدیدش در دادگاه کیفری و انقلاب اراک خبر داد.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا در گزارشی به نقل از محمد نجفی نوشت این وکیل دادگستری به خاطر «ارسال فایل صوتی از زندان اراک و اعلام حمایت از اعتراضات سراسری اخیر» تحت پیگرد قضایی قرار گرفت. او گفت: «در شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو اراک، به اتهام نشر اکاذیب به تحمل دو سال حبس و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی و در شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک با اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس محکوم شدم».

محمد نجفی اعلام کرد که در جلسات دادگاه شرکت نکرده و به آرای صادر شده اعتراض نکرده است. او همچین اضافه کرد که درباره هیچ یک از بخش‌های این پرونده درخواست تسلیم به رای نداده است.

این فعال مدنی در پایان یادداشتش ضمن تشکر از تمام کسانی که امکان پرداختن به درمان بیماری‌هایش را فراهم کرده‌اند، گفت از سال ١٣‬٨‬٨‬ تا کنون این «حدودا سیزده [یا] چهاردهمین پرونده است» که علیه او در دادگاه تشکیل شده است.

محمد نجفی برای اولین بار در بهمن ۹۵ دستگیر شد. مأموران اطلاعات سپاه او را در ارتباط با «فیلمبرداری از تجمع اعتراضی کارگران هپکوی اراک» دستگیر و پس از ساعاتی آزاد کردند.

این وکیل دادگستری شاغل در شازند استان مرکزی بار دیگر به دلیل افشای بدرفتاری با وحید حیدری، از معترضان سال ١٣‬٩‬٦‬ که در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک کشته شد، و پیگیری پرونده او بازداشت و زندانی شد.

او بعد از این هم پرونده‌های دیگری در دادگاه داشت که نهایتا با ادغام پرونده‌های موجود ۱۰ سال حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص او قابل اجرا بود که میزان محکومیتش با اعمال تخفیف مجازات به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: