آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 فروردین ماه 1402 = 16-04 2023

عکس؛ تودهنی زنان ایران به رادان: وضع ایران خرابه ملا فکر حجابه

یک روز پس از آغاز طرح جدید نیروی انتظامی برای برخورد شدیدتر با زنان و دختران مخالف حجاب اجباری، تصاویر و گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که شمار قابل‌توجهی از زنان و دختران ایرانی همچنان در برابر این طرح مقاومت می‌کنند.

پاسدار رادان پیش تر تهدید کرده بود که نیروی انتظامی با استفاده از دوربین‌های مداربسته و سامانه‌های هوشمند در سطح شهرها از روز شنبه ۲۶ فروردین اقدام به شناسایی زنان بدون حجاب اجباری می‌کند و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش رادیو فردا، زنان و دختران مخالف حجاب اجباری روز یکشنبه ۲۷ فروردین، با ادامهٔ انتشار تصاویر بدون حجاب اجباری خود در شبکه‌های اجتماعی، طرح جدید نیروی انتظامی را به چالش کشیدند. (عکس زیر)

یکی از این زنان در کنار عکس خود به‌کنایه دربارهٔ اظهارات اخیر فرمانده نیروی انتظامی نوشته است: «صبح همگی به‌خیر؛ به‌غیر از رادان و دوربین‌هاش...»

یک کاربر زن دیگر نیز با انتشار عکسی بدون حجاب اجباری در توئیتر نوشت: « آقای رادان این شنبه رو منظورتون بود؟»

وضع ایران خرابه، ملا فکر حجابه

همچنین دانشجویان چند دانشگاه ایران در اعتراض به برخوردهای قهرآمیز نیروهای حراست در زمینه حجاب اجباری و ایجاد فضای رعب و وحشت در دانشگاه‌ها تحصن کردند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، دانشجویان دانشکده‌ روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران روز یکشنبه ۲۷ فروردین‌ماه در اعتراض به حجاب اجباری و احکام سنگین انظباطی علیه دانشجویان تحصن کردند.

«پیش به سوی زندگی، زنانگی، تنانگی» و «وضع ایران خرابه، ملا فکر حجابه» از شعارهای دانشجویان در این تحصن بود.

همزمان دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به اجبار حجاب توسط حراست و مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان تجمع کرده و شعار دادند: «دانش‌آموزا مسموم، معلما تو زندون، حجاب شده گیرشون».


ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: