آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 فروردین ماه 1402 = 17-04 2023

بی‌خبری از وضعیت سخنگوی کانون صنفی معلمان پس از بازداشت

همسر محمد حبیبی، سخنگوی بازداشت‌شده کانون صنفی معلمان، با ابراز نگرانی از وضعیت او گفت: «ما هیچ خبری از پرونده وی نداریم. مصادیق اتهامی به ما اعلام نشده. اجازه ملاقات با او را به ما نداده‌اند و همه این موارد سبب شده تا نگران سلامت وی باشیم.»

خدیجه پاک‌ضمیر در مصاحبه با روزنامه شرق ضمن اشاره به گذشت دوازده روز از بازداشت آقای حبیبی افزود: «نگرانیم، ولی کسی پاسخگوی ما نیست. من نمی‌دانم همسرم هنوز در بند ۲۰۹ زندان اوین است یا به محل دیگری منتقل شده، در انفرادی است یا خیر» و این در حالی است که «در قانون برای بازداشت‌شدگان حقوق مشخصی پیش‌بینی شده، ولی ما از آن‌ها محرومیم.»

محمد حبیبی نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ پس از تحمل حدود ده ماه حبس آزاد شده بود اما به گفته همسرش، روز شانزدهم فروردین ماه چهار مامور با حضور در محل کار وی در یکی از هنرستان‌های شهرک اندیشه شهریار، این معلم را بار دیگر بازداشت کردند.

همسر محمد حبیبی گفت که در حکم بازداشت که از سوی شعبه یک بازپرسی شهریار صادر شده، اتهامات او «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده بود.

به گزارش رادیو فردا، خدیجه پاکضمیر که خود نیز معلم است گفت که برای پیگیری وضعیت همسرش به دادسرای شهریار و شعبه صادر کننده حکم بازداشت مراجعه کرده اما آنها نه تنها پاسخی ندادند بلکه با نیروی حفاظت تماس گرفته و او را از شعبه بیرون انداخته‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: