آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 فروردین ماه 1402 = 18-04 2023

پیام صدور کیفرخواست برای جنایتکاران سوری در آمریکا چیست؟

آمریکا برای مقام‌های ارشد رژیم اسد پرونده جنایت جنگی تشکیل می‌دهد

نیویورک تایمز از تلاش‌ها در آمریکا برای تشکیل پرونده‌ای درباره قتل یک شهروند آمریکایی به دست حکومت بشار اسد در سال ٢٠١۶ در سوریه گزارش داد. هدف از این اقدام پاسخگو کردن مقام‌های ارشد سوری است.

به این روزنامه، این امدادگر ٢۶ ساله در ١٩ فوریه ٢٠١۶ به همراه پدر و نامزدش در سوریه بازداشت و سپس تحت ماه‌ها شکنجه مجبور به اعتراف به «جرم‌هایی شد که مرتکب نشده بود،»

بنابراین گزارش، پنج سال است که وزارت دادگستری آمریکا بی سر و صدا در حال تحقیق درباره قتل اوست و حتی ماموران اف‌بی‌آی برای به دست آوردن شواهد بیشتر به اروپا و خاورمیانه سفر کرده تا با شاهدان، از جمله فردی که ممکن است او را دفن کرده باشد، گفتگو کنند.

در صورت صدور کیفرخواست فدرال که این افراد را به جنایات جنگی متهم کند، این اولین باری خواهد بود که ایالات متحده مقام‌های ارشد سوری را رسما به خاطر نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

به نوشته نیویورک تایمز، «اگرچه بعید است این افراد دستگیر شوند، اما این محکومیت نشان می‌دهد که ایالات متحده قصد دارد حکومت سوریه را پاسخگو کند.»

به گزارش ایران اینترنشنال، بشار اسد همواره نمونه‌های نقض حقوق بشر و جنایات جنگی به دست نیروهایش را انکار کرده، اما به گفته مدیر اجرایی گروه ویژه اضطراری سوریه، صدور کیفرخواست پیامی غیرقابل انکار خواهد داشت.

وی گفت: «هیچکس نباید به عادی‌سازی روابط با رژیمی که حدود ۵٠٠ هزار تا یک میلیون نفر، از جمله آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را کشته است، و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، بپردازد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: