آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 فروردین ماه 1402 = 18-04 2023

ایران؛ حمایت اتریش از ورزشکاری که زیر شکنجه اعتراف کرده

وزیر ورزش و معاون صدراعظم اتریش، در نامه‌ای به وزیر ورزش جمهوری اسلامی، خواستار لغو حکم اعدام صالح میرهاشمی، مربی و قهرمان کاراته شد. میرهاشمی در پرونده‌ای مرتبط با اعتراضات اصفهان به اعدام محکوم شده است.

ورنر کوگلر، وزیر ورزش و معاون صدراعظم اتریش در گفتگو با بخش نیمروزی خبر رادیو "Ö1" اتریش، گفت که در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش جمهوری اسلامی، خواستار تعلیق و در نهایت لغو حکم اعدام صالح میرهاشمی بلطاقی، مربی و قهرمان کاراته شده است.

بر اساس گزارش‌ها، صالح میرهاشمی بلطاقی زیر شکنجه و فشار مجبور به اعترافات ساختگی شده است.

کوگلر می‌گوید، تجربه نشان داده که مشارکت و حمایت سیاستمداران سایر کشورها می‌تواند احتمال لغو چنین احکامی را افزایش دهد و چنین کاری بیهوده و بی‌فایده نیست.

رسانه‌ قوه قضاییه حکومت ایران روز دوشنبه ۱۹ دی (برابر با ۹ ژانویه) از صدور حکم اعدام برای سه متهم در پرونده‌ای مرتبط با اعتراضات اصفهان موسوم به پرونده "خانه اصفهان"، خبر داده بود.

بر اساس گزارش‌ها، در این پرونده برای سه متهم به نام‌های صالح میرهاشمی بلطاقی، مجید کاظمی شیخ‌شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی به اتهام ''محاربه''، حکم اعدام صادر شد.

حکومت ایران ادعا می‌کنند که در کشاکش اعتراضات روز ۲۵ آبان‌ماه در اصفهان، سه تن از نیروهایی که حکومت، آن‌ها را ''مدافعان امنیت'' می‌خواند کشته شده‌اند.

صالح میرهاشمی بلطاقی، مربی و قهرمان کشوری کاراته، در جریان این پرونده به عنوان متهم ردیف اول به اتهام "محاربه از طریق كشیدن سلاح كلت كمری"، به اعدام محکوم شد.

به گزارش دویچه وله، او در تماس تلفنی با مادرش از زندان که فایل صوتی آن در دی ۱۴۰۱ در صفحات مجازی منتشر شد با تاکید بر بی‌گناهی خود گفته بود: «من اسلحه نداشتم، کاش یک ترقه زده بودم. من دلم برای ماشین‌هایی که زن و بچه داخل آنها بود می‌سوخت و داشتم آنها را رد می‌کردم.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: