آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 اردیبهشت ماه 1402 = 21-04 2023

عید فطر علیه رژیم دزد جنایتکار خامنه ای؛ سرمایه‌های مردم چه شد؟

از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و مناطق کردنشین ایران گزارش شده که مردم امروز را عید فطر گرفتند. در حالی که تقریبا تمام کشورهای مسلمان روز جمعه را عید اعلام کرده‌اند، دفتر خامنه‌ای می‌گوید امروز روز سی‌ام ماه رمضان است و شنبه عید فطر خواهد بود.

در شهر زاهدان هم بامداد امروز نماز عید فطر به امامت مولوی عبدالحمید با حضور جمعیت انبوهی برگزار شد. امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز عید فطر از حاکمیت خامنه ای به دلیل عدم توانایی در مدیریت بحران اقتصادی انتقاد کرد و گفت که سرمایه بسیاری از مردم به دلیل افزایش قیمت ارز پودر شده است.

مولوی عبدالحمید همچنین بار دیگر بر حق آزادی تاکید کرد و گفت که حکومت باید آزادی مردم را تامین کند و روزنامه‌نگاران و اهل قلم آزادی داشته باشند. وی خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی شد.

فطریه‌ها را در سطل زباله بریزید

علی کریمی، ستاره سابق فوتبال و از مخالفان سرشناس حکومت، روز جمعه در یک استوری اینستاگرامی نوشت: امسال فطریه‌های خود را در سطل زباله بریزید. سطل زباله بیشتر از هر نهاد دیگری، گرسنه‌ها را سیر می‌کند.

این در حالیست که مقامات جمهوری اسلامی از ریختن فطریه‌ها در صندوق‌های کمیته امداد امام حمایت می‌کنند که نهادی حکومتی است.

اشاره علی کریمی در آستانه پایان ماه رمضان و عید فطر، به گسترش فقر در ایران و بی‌توجهی حاکمیت به اقشار کم‌درآمد و فقیر در جامعه است.

این ورزشکار مردمی در استوری خود از هشتگ «رژیم دزد جنایتکار» استفاده کرده است. زباله گردی در ایران بنا برآمارها در چند سال گذشته به خاطر فقر گسترد چندین برابر شده اند. بنابر آمار شهرداری تهران چندین هزار کودک در تهران زباله گردی می‌کنند.

سال گذشته یک مقام کمیته امداد امام اعلام کرده بود که زکات پرداختی در کشور از مرز هزار میلیارد تومان عبور کرده است. این در حالیست که انتقاد از عملکرد کمیته امداد بسیار زیاد است.

در سال‌های اخیر بخصوص در کلان شهرها اعتماد عمومی به کمیته امداد کاهش یافته و در مقابل، سازمان‌های خیریه غیردولتی مثل «جمعیت امام علی» با اقبال عمومی بیشتری روبرو شده بودند.




بهرام April 21, 2023 10:32 AM

اگر میخواهید فطریه بدهید غذا درست کنید و در ظرفهای یکبار مصرف به کودکان خیابانگرد و کسانی که ظاهرا احتیاج دارند بدهید
با حمایت از نیازمندان کمکهایتان را مستقیما به دست افراد نیازمند برسانید
با پول یا مواد غذایی و یا هر چیز دیگری که میتوانید کمک کنید

اگر پول به واسطه های حکومتی بدهید هیچ نیازمندی رنگ پول شما را نخواهد دید و بجایش همه پول شما به شکم مزدوران آدمکش بسیجی ارزشی خامنه ای میرود همان هایی که در خیابانها به کودکان ما شلیک میکنند و جوانان ایران را به خاک و خون میکشند همانهایی که هزاران تن از کودکان و جوانان ما را فقط در این چند سال گذشته تا امروز کشتند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: