آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 اردیبهشت ماه 1402 = 21-04 2023

رفراندوم؛ خامنه ای از نفرت مردم از کلیت نظام کاملا آگاه است + فیلم

در ادامه تلاش مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی برای توجیه موضع‌گیری جدید رهبر جمهوری اسلامی در مخالفت با برگزاری رفراندوم، غلامعلی حداد عادل با اشاره به این که همه‌پرسی موجب ایجاد «فتنه» می‌شود اذعان کرد که این اقدام برای جمهوری اسلامی «کار را خیلی پیچیده می‌کند».

برگزاری رفراندوم برای ما نه! برای دیگران آری؟

بیانیه ترکمن های دموکرات ایران: روز سه شنبه 29 فروردین، علی خامنه ای در دیدار با گروهی از دانشجویان هوادار نظام در پاسخ به یکی از دانشجویان در مورد برگزاری "رفراندوم"و پرسش از مردم, گفت:" مردم دانش و سواد کافی برای شرکت در رفراندوم را ندارند. مردمی که قرار است در رفراندوم شرکت کنند، امکان تحلیل اون مسئله را دارند.؟". یعنی مردم از فهم و شعور کافی برای نظر دادن در باره مسائل مهم کشور ، برخوردار نیستند.

سخنان توهین آمیز وی نه تنها مخالفین وی بلکه حتی طرفدارانش را شگفت زده نمود. زیرا خامنه ای در نوامبر 2019 طی سخنرانی در رابطه با فلسطین می گوید:" مراجعه به آرای عمومی یک روش پیشرفته است و همه هم آنرا قبول دارند. برای تشکیل نوع حکومت تاریخی کشور فلسطین مراجه کنید به افکار عمومی مردم فلسطین، یک رفراندوم راه بیاندازید". (فیلم زیر)

"رفراندوم" یا "همه پرسی"، موضوع صرف امروز نیست. از مدت ها قبل از طرف اپوزیسیون جمهوری اسلامی، مولوی عبدالحمید و حتی چهره های شناخته شده نظام از خاتمی تا روحانی و میرحسین موسوی بارها مطرح گردیده است.

خامنه ای با گفتن این که "در کجای دنیا این کار(رفراندوم) را میکنند" بی اطلاعی و یا تزویر خود را نشان می دهد. رفراندوم و همه پرسی از حقوق اولیه یک ملت میباشد. این حق بلا منازع مردم، فارغ از جایگاه و موقعیت شغلی، جنسیتی آنها، فارغ از تفاوت های مذهبی، نژادی و اتنیکی شهروندا ن در تمامی کشورهای دمکراتیک می باشد. کما اینکه ده ها همه پرسی در کشورهای مختلف در بیست سال اخیر برگزار گردیده است.

در قانون اساسی ج. اسلامی هم در اصل 59 بصراحت آمده است: " در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد".

مگر "جمهوری اسلامی" در سال 58 طی یک همه پرسی ، با رای همین مردمی که بقول خامنه ای "امکان تحلیل" و تشخیص ندارند مستقر نگردید؟

در دیدگاه رهبران جمهوری اسلامی در زمان تسخیر قدرت، میزان رای ملت بود اما در طی این ۴۴سال، به میزان تثبیت قدرت، مردم صلاحیت خود را از دست داده و رای آنها دیگر ارزشی ندارد.

"ولی فقیه" طی این سخنرانی، با مخالفت صریح خود با رفراندوم، ساختار قدرت در این نظام را بعینه آشکار نمود. خامنه ای بعنوان یک رهبر اقتدارگرا صلاحیت تصمیم گیری در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی و حتی خصوصی زندگی مردم را تنها حق خود میداند. او با تقلیل شهروند ایرانی به "رعیت"، مردم را صغیر و نادان و خود را "عقل کل" میداند.

او دقیقا از اوضاع اسفبار کشور آگاه است.از عدم مشروعیت نظام و نفرت مردم از "رهبر" کاملا آگاه است. او میداند در صورت برگزاری "همه پرسی"، مردم نه تنها به قانون اساسی، بلکه به کلیت نظام" نه"!! خواهند گفت.




www.youtube.com/watch?v=Ixrsch_wKjI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



ایران فردا April 21, 2023 01:38 PM

مردک پوفیوز دو زاری ملت ایران دانش کافی برای شرکت در رفراندم را ندارند ٫ ولی توی بیسواد الدنگ که در هفته سه بار می‌گوید غلط کردم از حرفی که هفته پیش زدم دانش آنرا داری
تو کودک کش جنایتکار فکر میکنی ایران ملک پدر لعنتی عراقی تو بوده ٫ حالا به توی آدم کش و آغا مجتبی رسیده
تو و ارازل و اوباش اطرافت با غدقن کردن واسکن باعث قتل هزاران هموطن ما شدی و بعد گفتی گه خوردم
تو جنایتکار کودکان ملت ایران به گلوله بستی و کشتی ٫ گزمه های تو انسان ها را کشتید و شکنجه کردید و گفتید از بلندی پرت شده ٫ این دانش شما جنایتکاران است

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا April 21, 2023 02:17 PM

ملت ایران « دانش و سواد کافی برای رفراندم ندارند » ولی این آخوند دوزاری دانشمند ٫ اول به ارازل و اوباشش دستور میده از سفارت عربستان در تهران بالا بروند و حال این جنایتکار بچه کش می‌گوید گه خوردم ٫ این را میگویند دانش آخوندی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: