آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 تیر ماه 1402 = 17-07 2023

دختر جمشید شارمهد از تماس پدرش با او از زندان ابراز نگرانی کرده

غزاله شارمهد خبر داده که روز گذشته پدرش پس از دو سال محرومیت از تماس تلفنی با دخترش به او زنگ زده است. دختر این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده که این تماس، نشانه اجرای حکم اعدام پدرش باشد.

جمشید شارمهد، زندانی سیاسی محکوم به اعدام پس از پنج ماه قطع تماس با خانواده و دوسال محرومیت از تماس تلفنی با دخترش، روز یک‌شنبه ۱۶ ژوئیه در یک تماس تلفنی از زندان با دخترش صحبت کرد.

غزاله شارمهد، دختر این فعال سیاسی در یک رشته توییت نوشته صدای پدرش ضعیف و او بیمار بوده و از صدور حکم اعدامش هم خبر نداشته است.

او نوشت: بعد از 5 ماه امروز برای اولین بار از پدرم جمشید شارمهد تماس تلفنی گرفتیم. نگران کننده است که او پس از 2 سال محرومیت از تماس با من نیز اجازه صحبت با من را پیدا کرد. این من را بسیار می ترساند. آیا این می تواند تماس خداحافظی او باشد؟

جمشید شارمهد که تابعیت آلمان را دارد، همچنین پیامی به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان فرستاده و از او خواسته پس از ۱۰۰۰ روز زندان و انفرادی برای آزادی‌اش کاری انجام دهد.

دختر این زندانی سیاسی می‌افزاید در این تماس تلفنی پدرش به او گفته: «امید من به اروپا و آمریکاست، هیچ کس دیگری نمی‌تواند جان من را نجات دهد.»

در این تماس تلفنی، جمشید شارمهد خواستار تلاش برای آزادی خود شد و خطاب به دخترش گفت: «غزال، الان تقریباً ۳ سال است، به اندازه طول عمر دخترت، مرا از اینجا بیرون بیاورید.»

غزاله شارمهد در این توییت با ابراز نگرانی پرسید: «آیا این می تواند تماس خداحافظی او باشد؟»

محمد دهقان، وکیل دادگستری در توییترش نوشته تماس ناگهانی جمشید شارمهد از زندان نشانه اعدام قریب‌الوقوع او نیست بلکه می‌تواند پیامی برای انجام معامله با دولت آلمان باشد.

درخواست فعالین از جامعه جهانی برای نجات جان جمشید شارمهد

سازمان حقوق بشر ایران از جامعه جهانی خواست تا با واکنش مناسب و فوری از اجرای حکم اعدام او جلوگیری کنند. محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، در این باره گفت: «خطر اعدام جمشید شارمهد جدی‌ست و فقط بالا بردن هزینه سیاسی از طریق واکنش قاطع جامعه جهانی، به‌خصوص اتحادیه‌اروپا، می‌تواند از این جنایت جلوگیری کند.»



اردلان July 17, 2023 12:03 PM

جمشید شارمهد این گروگان دو تابعیتی ایرانی آلمانی به احتمال زیاد با پرداخت مبالغی یورو از سوی آلمان به رژیم تروریستی جمهوری عسلامی آزاد خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: