آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1402 = 27-04 2023

حجاب؛ جزئیات تازه از جنایت زائران قاسم سلیمانی در ماهان کرمان

در پی کشته‌شدن یک زن ۵۹ ساله در درگیری بر سر حجاب اجباری در باغ شازده ماهان کرمان، رادیوفردا در گفت‌وگو با برخی منابع خود به جزئیات تازه‌ای از این رویداد دست یافته است، ازجمله فشارهای امنیتی بر خانوادۀ زن جان‌باخته و همچنین احضار آنان به دادگاه که تاریخ آن شنبه نهم اردیبهشت اعلام شده است.

پس از آن‌که ویدئوی درگیری باغ شازده ماهان روز سوم اردیبهشت منتشر شد، مقامات محلی و رسانه‌های حکومتی ادعا کردند این درگیری که به جان‌باختن کلثوم افتاده‌پور منجر شد، یک «نزاع دسته‌جمعی» بوده است، اما رادیوفردا در بررسی و گفت‌وگو با شاهدان عینی حادثه و نزدیکان خانم افتاده‌پور به جزئیات تازه‌ای دست یافته که ادعای نزاع دسته‌جمعی و دیگر ادعاهای طرح‌شده در رسانه‌های حکومتی را رد می‌کند.

منابع رادیوفردا می‌گویند که چند زن به دختری جوان چند بار تذکر می‌دهند که «شالت را درست کن». او اهمیتی نمی‌دهد و با خانواده‌اش وارد باغ شازده می‌شود. تذکرها و بی‌توجهی‌ها ادامه می‌یابد و در خروج از باغ شازده به فحش های رکیک جنسی می‌رسد که «اگر شالت را درست نمی‌کنی، شلوارت را هم بکش پایین تا همه استفاده کنند».

مسیح علینژاد در این باره نوشت: یک عضو خانواده کلثوم افتاده‌پور، زنی که بر اثر درگیری گروهی از آزارگران حجاب با مردم در باغ ماهان کرمان به قتل رسید در گفتگو با یکی از رسانه‌های داخلی گفته است که در روز این جنایت، زائرانی که از سر قبر قاسم سلیمانی برمی‌گشتند، الفاظ بی‌شرمانه‌ای خطاب به دختران خانواده آنها گفته‌اند.

او در گفتگو با سایت رویداد ۲۴ افزوده است: «معلوم نیست چه کسی یک ضربه‌ای به مادر ما زد که روی زمین افتاد. اجازه ندادند کسی جسد را ببیند، خودشان کفن کردند.»

ابعاد این جنایت باید افشا شود. آنها خودشان می‌کشند و اگر کسی به دنبال دادخواهی خون عزیزش نباشد خودشان هم دستهای خونین خود را می‌شویند و جنایت را پنهان می‌کنند.

گفتند این زن سکته کرده همانطور که گفتند مهسا امینی بیماری زمینه‌ای داشته است. حالا خانواده این زن می‌گویند به او ضربه زده‌ شده است.

در روایتی دیگر که به نوعی تایید همین روایت است آزارگران حجاب به زن جوانی که نوه کلثوم افتاده پور بوده، گفته‌اند «شالت را که انداختی یکباره شلوارت را هم بنداز پایین!» که این زن در دفاع از نوه خود درگیر می‌شود و مورد حمله قرار می‌گیرد وهمانجا کشته می‌شود.

اجازه نمی‌دهیم دستان خونی خود را در یک قتل و جنایت دیگر مخفی کنید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: