آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1402 = 27-04 2023

آمریکا، ماموران پوتین و شکنجه گران اطلاعات سپاه را تحریم کرد

خانواده‌های عضو «کارزار خانواده‌های‌مان را به خانه بیاورید» در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، خواستار ملاقات با او شده‌اند.

این کارزار شامل شهروندانی است که اعضای خانواده‌های آنها در کشورهای دیگر، از جمله ایران، در بازداشت به سر می‌برند. شماری از اعضای ایرانی این کارزار عبارتند از خانواده‌های شهاب دلیلی، سیامک نمازی، عماد شرقی، و مراد طاهباز.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا امروز سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و سرویس امنیتی روسیه را به اتهام گروگانگیری و بازداشت غیرقانونی اتباع آمریکایی در لیست سیاه خود قرار داد.

بنابراین گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا چهار مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را تحریم کرد. اسامی آنها روح الله بازقندی, محمد کاظمی,، محمد مهدی سیاری و محمدحسن محققی اعلام شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا گفته سازمان اطلاعات سپاه پاسداران همزمان از سوی وزارت امور خارجه آمریکا به دلیل نقش آن در گروگانگیری یا بازداشت غیرقانونی اتباع آمریکایی در ایران تحریم می شود.

به گفته این منبع، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران علاوه بر نقش مستقیم در سرکوب اعتراضات و دستگیری مخالفان، از جمله دو تابعیتی‌ها، مکرراً زندانیان را در زندان مخوف اوین زندانی و بازجویی می‌کند.

یک مقام آمریکايی در این باره به خبرنگاران گفت: گروگانگیران حکومتی در روسیه و ایران سعی کرده‌اند از گروگانهای آمریکایی‌ به عنوان اهرم‌ سیاسی استفاده کنند تا از ایالات متحده باج بگیرند. این اقدامات ثبات و یکپارچگی نظام سیاسی بین‌المللی را تهدید می‌کند و امنیت اتباع آمریکا و سایر افراد خارج از کشور را نیز مورد تهدید قرار می دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: