آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 اردیبهشت ماه 1402 = 02-05 2023

حجاب؛ تهدید بازیگران زن: هشدار یک نماینده به رژیم آتش‌به‌اختیار

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران اعلام کرد در پی حضور بدون حجاب افسانه بایگان و فاطمه معتمد آریا؛ دو بازیگر سینما و تلویزیون ایران در مراسم بزرگداشت آتیلا پسیانی، برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

این در حالیست که برای کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام، دو بازیگر دیگر سینما نیز پرونده قضایی تشکیل شده است. علت تشکیل پرونده برای این بازیگران زن کشف حجاب در ملاءعام و انتشار تصاویر در فضای مجازی عنوان شده است.

در همین حال محسن برهانی، وکیل دادگستری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از احضار خود خبر داد. او که دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی دارد و دانش‌آموخته حوزه علمیه قم بوده است، از زمان کشته شدن مهسا امینی، بارها اقدامات ماموران حکومتی را خلاف قوانین فقهی اعلام کرده و این قبیل برخوردها را به چالش کشیده است.

او شامگاه دوشنبه با توییت کردن شعر معروف «سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی» اعلام کرد که احضار شده است. وی اما توضیح بیشتری درباره علت این رخداد و نهادی که او را احضار کرده نداده است. بر همین اساس برخی منابع احضار این وکیل دادگستری را با واکنش خبرگزاری تسنیم درباره موضع‌گیری اخیر او مرتبط دانستند.

سایت انتخاب نوشت: در شبی که "تسنیم" موضع‌گیری اخیر محسن برهانی را "ضد اخلاقی" و "نفله‌گی اخلاقی" خوانده است، این وکیل دادگستری و استاد دانشگاه، خبر از احضار خود داده است.»

کاری نکنیم که فضا خراب‌تر شود

این در حالیست که رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، در مورد «بدتر شدن وضع» برخورد با شهروندان بر سر حجاب اجباری هشدار داد و گفت: «کاری نکنیم که وضع را بدتر و فضا را خراب‌تر کنیم.»

غلامرضا نوری قزلجه گفت: امنیتی کردن این موضوع به نظرم بدترین نوع تعامل و نحوه مواجهه با مسئله بدحجابی یا بی‌حجابی در جامعه است. حاکمیت باید راه‌های منطقی دیگری را برای تعامل با موضوع انتخاب کند.
ُ
او در ادامه گفت: نمی‌شود هر کسی بدون توجه به شرایط شرعی و عرفی و الزامات، به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد.»

رادیو فردا گفت: اظهارات این نماینده مجلس در حالی بیان می‌شود که خامنه‌ای پیش از این به هواداران خود گفته بود که در برخورد با شهروندان «آتش‌به‌اختیار» هستند و همواره خبرهای متعددی نیز از حمله با سطل ماست گرفته تا برخورد فیزیکی با شهروندان و ایست قلبی و حتی کشته‌شدن زنان در جریان برخورد آمر به معروف منتشر می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: