آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 اردیبهشت ماه 1402 = 03-05 2023

فیلم؛ برنامه‌ ای که دولت‌های غربی برای تحقیر پوتین آماده کرده‌ اند

روسیه با متهم کردن اوکراین به انجام حمله پهبادی به مسکو می‌گوید شب گذشته دو پهپاد را سرنگون کرده است که هدفشان کاخ کرملین و ترور ولادیمیر پوتین بوده است. این در حالیست که اوکراین گفته در حمله پهپادی به کاخ کرملین نقشی نداشته است.

اما سخنگوی کاخ کرملین این اقدام را کار اوکراین دانست و گفت: این حمله یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده و با هدف ترور رئیس جمهور روسیه صورت گرفته است. (فیلم زیر)

کرملین تاکید کرد که در پی این حمله رئیس جمهور روسیه هیچ آسیب و صدمه‌ای ندیده است. همچنین هیچ تلفات و خساراتی در نتیجه این حمله پهپادی و سقوط بقایای این پهپاد در محوطه کرملین گزارش نشده است.

شهردار مسکو نیز حمله پهپادی به فضای کاخ کرملین را اقدامی تروریستی قلمداد کرد که با هدف تحت الشعاع قرار دادن مراسم روز پیروزی و برگزاری رژه نظامی دراین کشورانجام شده است.

در همین حال کاخ کرملین اعلام کرد طرف روسی حق پاسخگویی به این اقدام را در زمان و مکان مناسب برای خود محفوظ می‌دارد.

به دنبال وقوع این حادثه، شهردار مسکو استفاده از پهپاد در این شهر را ممنوع کرد و گفت: علیرغم حمله پهبادی شب گذشته رژه نظامی روز نهم ماه مه به مناسبت روز پیروزی بر آلمان نازی برگزار خواهد شد.

روسیه اقتدارش را از دست داده است

در این پرونده سنگین بین‌المللی روسیه به عنوان آغازگر جنگ اوکراین متهم ردیف اول است. در این جنگ هرچند کشور اوکراین دچار عوارض منفی فراوانی شد، ولی ضربات مهلکی که به روسیه از جنبه‌های مختلف وارد آمد به مراتب کوبنده‌تر است.

روسیه تا قبل از جنگ اوکراین، از نظر اعتبار بین‌المللی، بنیه اقتصادی، جایگاه سیاسی و نفوذ منطقه‌ای، رتبه بالائی داشت، ولی این جنگ باعث شد در تمام این زمینه‌ها دچار عقبگرد شود. پول ملی روسیه با نوسان‌های کم‌سابقه و کاهش ارزش مواجه شده، دوستان منطقه‌ای روسیه حساب چندانی روی آن باز نمی‌کند، در سطح بین‌المللی به بازی گرفته نمی‌شود، روابط اقتصادی تقریباً پررونق گذشته را از دست داده و این مجموعه به اعتبار بین‌المللی این کشور که درصدد بود با آمریکا رقابت کند بطور بی‌سابقه‌ای لطمه زد و اکنون راه برای رقابت تنگاتنگ چین با آمریکا هموار شده و در این عرصه کسی روی روسیه حساب باز نمی‌کند.

مهم‌تر از این‌ها برنامه‌ایست که دولت‌های غربی برای تحقیر روسیه آماده کرده‌اند و اکنون رسانه‌های غربی زمان را برای مطرح ساختن آن مناسب می‌دانند. این برنامه نشان می‌دهد روسیه در اثر جنگ اوکراین بسیار آسیب پذیر شده بطوری که غربی‌ها احساس می‌کنند می‌توانند با انگشت گذاشتن بر روی نقطه ضعف‌های قدیمی این کشور، درصدد تجزیه آن برآیند.

معلوم نیست پوتین و همفکران او در کرملین اکنون که یکسال و دو ماه از شروع جنگ اوکراین گذشته و آشکارا می‌بینند که نتوانسته‌اند به اهدافشان از این جنگ برسند، آیا به این نتیجه رسیده‌اند که در چه باتلاقی گرفتار شده‌اند یا نه؟ اگر آن‌ها متوجه این واقعیت شده باشند، اکنون زمان مناسبی است که خود و روسیه را از این باتلاق نجات بدهند. اصرار بر دست و پا زدن و تقلا کردن در باتلاق کار عاقلانه‌ای نیست.





www.youtube.com/watch?v=AnZ7HbarByc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: